Sony Ericsson Norge

Sony Ericsson utvider Xperia-familien med to smarttelefoner

Pressemelding   •   feb 14, 2011 09:59 CET

Xperia™ pro kobler intuitiv og rask meldingsfunksjonalitet med Sonys multimedieegenskaper. Xperia™ neo presenterer Androids og Sony multimedias beste egenskaper på en ny måte

Oslo, 14. februar 2011 – Under Mobile World Congress i Barcelona i går, presenterte Sony Ericsson Xperia neo og Xperia pro, de nyeste skuddene på stammen av Xperia smarttelefoner. Som Xperia arc, som først ble vist frem i januar, kobler også disse nye smarttelefonene det aller siste av Sony-teknologi med multimedie¬opplevelser utenom det vanlige, på siste versjon av Android-plattformen, Gingerbread.

I tillegg til bransjens beste bilde- og skjermteknologi fra Sony, har Xperia pro et spesialtilpasset utskyvbart tastatur med smartfunksjoner som gjør det raskere og enklere å skrive meldinger. Det ergonomisk utformede tastaturet er koblet med smart meldingsfunksjonalitet for å gi den beste brukeropplevelsen. Med den forenklede og raske Skriv & Send-funksjonaliteten er det ikke lenger nødvendig å åpne egne applikasjoner for hver meldingstype, og smarttastaturet skrur automatisk på prediktive meldingsfunksjoner når brukeren skyver ut tastaturet.

Xperia pro er en ideell profftelefon for Android-fans, med sikker synkronisering av e-post, kalender og kontakter og forhåndsinstallert Office Suite Pro, der du kan se og redigere dokumenter direkte på telefonen.

– Vi vil være ledende på Android, og med Xperia neo og Xperia pro på plass, har vi et bredt og innovativt tilbud. Flott design, det nyeste av Sony-teknologi og Xperia pros nye og raskere meldings¬funksjonalitet, gir en underholdende smarttelefonopplevelse, sier Erik Sandsmark, National Account Manager i Sony Ericsson Norge.

Både Xperia pro og Xperia neo inneholder Sony-teknologi I toppklassen. Reality Display-skjerm med Mobile BRAVIA Engine gir krystallklar og tydelig bildekvalitet og en enda bedre underholdningsopplevelse.  Sonys prisbelønte sensor Exmor R for mobil gjør det mulig å ta lyssterke bilder av høy kvalitet og gjøre HD videoopptak selv i lite lys. Alle bilder og videoer kan vises direkte på HD-TVen hjemme i stua via den innebygde HDMI-kontakten.

Xperia™ neo bygger på designet som Sony Ericsson er kjent for. Formen er både flott å se på og ergonomisk designet for å passe perfekt i hånden – særlig under fotografering.

Begge smarttelefonene får siste versjon av Android-plattformen, med tilgang til Google Mobile Services og alt av applikasjoner på Android Market. Xperia smarttelefoner har bransjens beste underholdning og alle grunnleggende smarttelefonegenskaper som apps, kart, e-post og rask tilgang til Internett med Adobe Flash Player.

Sony Ericsson Xperia neo – egenskaper

• Reality-skjerm med Mobile BRAVIA Engine
  • Innebygd HDMI. Du kan vise bildene og videoene dine på HD-TV
  • Tilgang til mer enn 100 000 apps på Android Market
  • Tilgang til Google-tjenester
  • Exmor R. Foto og video av høy kvalitet – selv i lite lys

Sony Ericsson Xperia neo kommer i fargene: Blue Gradient, rød og sølv.

Sony Ericsson Xperia pro – egenskaper

• Touch-telefon med utskyvbart tastatur og ekstra raske meldingsfunksjoner
  • Synkroniser e-post og rediger dokumenter mens du er på farten
  • Sony Mobile BRAVIA Engine og Exmor R-sensor for mobil
  • HDMI. Enkel tilkobling til HD-TV eller prosjektor
  • Tilgang til Google-tjenester og mer enn 100 000 apps på Android Market

Sony Ericsson Xperia pro kommer i fargene svart, rød og sølv

Sony Ericsson Xperia neo kommer i butikk i slutten av Q1. Sony Ericsson Xperia pro kommer i butikk i slutten av Q2.

For bilder og tekniske spesifikasjoner, se vedlagte pressemelding.

Mer informasjon samt nedlastbart bilde- og videomateriale finnes også på www.sonyericsson.com/mwcnews

Sony Ericsson feirer i oktober 2011 tiårsjubileum som joint venture mellom Sony Corporation og Ericsson. Gjennom årene har selskapet samlet det beste av kommunikasjonsteknologi og underholdningsopplevelser i sin Xperia™-kolleksjon, som inneholder mobilbransjens mest underholdende smarttelefoner. Sony Ericsson har hovedkontor i London og salgs- og markedskontorer i alle deler av verden, produksjon i Kina og produktutviklingsenheter i Kina, Japan, Sverige og Silicon Valley, California. For mer informasjon, se
www.sonyericsson.com/press .

For mer informasjon, vennligst kontakt:

Erik Sandsmark, National Account Manager, Norge
Telefon: 900 20 630,