CMC Markets Norway

Spår CFD markedet større enn ETF markedet innen Q2

Pressemelding   •   feb 03, 2010 10:18 CET

Interessen for CFD produkter har økt betydelig den siste tiden og i januar hadde CMC Markets totalt 90.000 transaksjoner og en omsetning på nesten 30mrd NOK i Norden. De norske kundene står for ca 30 % av volumet. For første gang siden etableringen i Norden har CFD på valuta vært større enn CFD på aksjer.

Nicolay Eger hos CMC Markets tror at CFD markedet i Norden vil passere ETF markedet i innen utgangen av Q1 2010, vel å merke dersom utviklingen fortsetter slik den er i dag.
Aktiviteten blant våre kunder har nådd rekordnivåer i januar og trenden vi har sett siden høsten 2009 har fortsatt inn i 2010. Trenden er at kundene foretrekker å eksponere seg mot råvarer og valuta snarere enn aksjer og indekser, sier Nicolay Eger daglig leder for CMC Markets i Norge.
Vi har registrert en økt interesse i råvarehandel etter økt fokus i media og langt bedre avkastning de siste 10 årene enn tidligere. Dersom du hadde investert i olje fremfor indeksen på Oslo Børs ville du for eksempel hatt en mer avkastning på 36

Kontaktperson(er):
Adm Dir - Nicolay Eger