BBS

SpareBank 1 og BBS inngår strategisk samarbeidsavtale

Pressemelding   •   des 07, 2009 10:57 CET

(Oslo, 7. desember 2009) SpareBank 1 har signert en strategisk samarbeidsavtale med BBS for en periode på fem år. Avtalen har en anslått verdi på en milliard kroner og omfatter ulike korttjenester-, betalings- og informasjonstjenester, samt elektroniske sikkerhetsløsninger.

– Avtalen vil gi SpareBank 1-bankene økt konkurransekraft på betalingsområdet på grunn av bedre kommersielle vilkår og mer omfattende utviklingssamarbeid, sier konserndirektør for IT, e-handel og innkjøp i SpareBank 1 Gruppen Eivind Gjemdal.

– Vi er stolte over at SpareBank 1 valgte BBS, sier Mette Kamsvåg Grimstad, direktør salg/forretningsutvikling i BBS. Samtidig er vi ydmyke for at det er nå jobben begynner.

I tillegg skal SpareBank 1 i gang med et strategisk utviklingssamarbeid med BBS for å kunne møte kundenes fremtidige behov på en bedre måte. Avtalen dekker også salgssamarbeid.

Parallelt med at det inngås avtale om strategisk samarbeid, er det inngått avtale om at SpareBank 1-bankene overfører kundeporteføljen av Terminaler til BBS. - Vi skal altså ikke lenger selge fysiske terminaler i markedet men heller fokusere på å selge finansielle og transaksjonsbaserte tjenester, sier Gjemdal.

Det ligger mye arbeid i en slik prosess og bak en slik signering. Vi ønsker å fremheve den profesjonalitet som partene har utvist i løpet av denne tiden som denne prosessen har pågått, sier Gjemdal.
For ytterligere informasjon, kontakt:
Sigbjørn Larsen, informasjonssjef i BBS. Tlf. 22 89 86 33 / 97 62 46 78

Om BBS
BBS er en IT-basert kunnskapsbedrift og ledende tilbyder av betalings-, informasjons- og ID-løsninger. Vår drivkraft er å skape effektive løsninger som moderniserer og sikrer måten vi betaler og utveksler informasjon på. Gjennom 37 års virksomhet har BBS opparbeidet seg solid tillit i det norske markedet. Konsernet har 1000 medarbeidere i Norge, Sverige, Danmark og Finland, og vi ser i dag på Norden som vårt hjemmemarked. I 2008 hadde BBS en omsetning på 1,7 milliard. Vårt langsiktige mål er å ta en ledende rolle i Nord-Europa på alle områder der vi har en sterk posisjon i dag.