Nyhetstips

Spotpris.no er billigst i Norge

Pressemelding   •   sep 14, 2010 17:06 CEST

Med virkning fra 1. september kunne tilby sine kunder en ny og forbedret avtale som involverer en kraftig reduksjon i månedlige gebyrer. De vil nå kunne avregne sine kunder etter uveid spot i området de bor, som igjen gjør strømmen billigere for sluttforbruker. Med virkning fra 1. september kunne tilby sine kunder en ny og forbedret avtale som involverer en kraftig reduksjon i månedlige gebyrer. De vil nå kunne avregne sine kunder etter uveid spot i området de bor, som igjen gjør strømmen billigere for sluttforbruker.

I den samme tidsperioden har Spotpris AS blitt registrert hos konkurransetilsynets leverandøroversikt på strøm, noe som medfører at kunder enkelt kan sammenligne prisene Spotpris tilbyr med andre lokale og nasjonale aktører. Konkurransetilsynets kraftprisoversikt skal gjøre det enklere for kunder å bytte både avtale og strømleverandør.

“Når varer produseres til lavest mulig kostnader og med lavest mulig salgspris, brukes samfunnets ressurser på en riktig måte.” (konkurransetilsynet.no/konkurranseregler)

Den 1. september var målsetningen å tilby Norges billigste strøm, og når den første oversikten fra konkurransetilsynet kom i uke 38 viste det seg fort at Spotpris virkelig var Norges billigste strømleverandør sier Jøran Ødegård, Salg og Markedsansvarlig hos Spotpris.no. For strømkunder som forbruker 30000 kWh/år vil forandringene som ble gjort 1. september være meget gode nyheter, da Spotpris ikke bare er en av Norges enkleste selskap, men også Norges billigste selskap for de som har et relativt høyt strømforbruk. For kunder som skulle forbruke mindre enn 30000 kWh/år er det ingen fare, Spotpris er nå også på andreplass i Norge for de som ligger på 20000 kWh/år.

Spotpris betyr i praksis at du betaler det samme for strømmen din, som strømleverandørene betaler når de kjøper det fra den nordiske kraftbørsen Nord Pool. Der fastsettes prisen for kjøp og salg av strøm hver eneste time, hele året, noe som betyr at en kunde som handler Spotpris alltid vil få det man betaler for til enhver tid uten etterslep. Men hva med kundene som allerede har strømavtale hos Spotpris.no?

“Du behøver ikke å gjøre noe for å få de nye prisene, de oppdateres automatisk” uttaler Jøran Ødegård, Salg og Markedsansvarlig hos Spotpris.no. Dette gjør at Spotpris kunder i dag nå har Norges billigste strømavtale.

Konkurransetilsynets målsetning ved å opplyse om strømpriser er å gi en oversiktlig informasjon og riktige incentiver til markedsaktørene, til beste for forbrukerne, næringslivet og offentlig virksomhet. Konkurransetilsynet er en brukerorientert etat som fremstår som en autoritet på konkurransespørsmål og med et omdømme som både er falig kompetent og handlekraftig. Priser opplyst i denne pressemeldingen gjelder for konkurransetilsynets oversikt over strømpriser gjort Uke 38 i perioden 6-12 september. Se oversikten selv hos konkurransetilsynets egne sider www.konkurransetilsynet.no

Om Spotpris.no
Spotpris.no tilbyr strøm til innkjøpspris. Dette er et tilbud som gir deg muligheten til å betale det samme for strømmen som din strømleverandør. Spotpris passer for deg som vil betale lavest mulig strømpris over tid. Besøk www.spotpris.no for mer informasjon.
Yderligere information Trønderenergi Jøran Ødegaard Tlf.: 91 39 96 69 http://www.spotpris.no joe@tronderenergi.no Filer og billeder
spotpris.jpg