TUI Norge

Sprengkulde setter fyr på feriesalget

Pressemelding   •   jan 15, 2016 13:00 CET

- Vi ser at en bitende kald start på året har vekket reiselysten til folk. Nå er det varme vinter- og påskeferier som gjelder. De som enda ikke har bestemt seg for hvor de skal tilbringe ferien bør raske på, nå begynner det å bli utsolgt mange steder, sier Nora Aspengren, Kommunikasjonsansvarlig i Star Tour.

Snart utsolgt

Det er langt mellom de gode tilbudene nå i vinter, men soltrengende nordmenn kan fortsatt gjøre kupp i slutten av april, med priser fra 2998,-

- Nå begynner det å bli veldig utplukket hos oss, og de beste hotellene er så å si fulle. De som vil reise fra kulden og har mulighet til å reise utenom fellesferiene, kan gjøre noen gode kupp på reiser i slutten av april, sier Aspengren.

Kjente og kjære destinasjoner som gjelder

Nordmenn elsker sine feriedestinasjoner, og stadig flere vender tilbake til de samme stedene år etter år. Klassikere som Gran Canaria og Tenerife er vinnere også i årets vintersesong.

Topp 3 destinasjoner i vinter:

1.Gran Canaria

2.Tenerife

3.Phuket

Topp 3 TEMA-reiser i vinter:

Også for tema-reisende er det sol og varme som gjelder i vinter.

1.Cuba – en isolert skjønnhet

2.Sør-Afrika – fra Boerland til Kapp

3.Marokkos kongelige byer

4.Indias gylne triangel m/Tigersafari

5.Den store Kinareisen

Vi ser lyst på reiseåret 2016

Optimismen råder blandt ferielystne nordmenn, og tall fra hovedorganisasjonen Virke viser at i år vil nordmenn bruke mer penger på ferie, og enda flere sier de vil reise utenlands i 2016.

- Nordmenn verner om ferien sin og prioriterer å bruke penger på ferie om man har mulighet til det, sier Sverre McSeveny-Åril, Direktør i Virke Reise Utland.

Les mer om reiselivsundersøkelsen fra Virke her http://www.virke.no/bransjer/Sider/Reise-Utland.aspx

TUI Nordic/Star Tour-gruppen er med en markedsandel på 20 prosent den største aktøren på det nordiske reisemarkedet. Selskapet ble grunnlagt i 1961 og tilbyr ferier med charterfly, rutefly og cruise. Noen av de mest populære reisemålene er Kanariøyene, Thailand og Tyrkia. Star Tour er en del av den nordiske grupperingen TUI Nordic som består av Fritidsresor i Sverige, Star Tour i Danmark, Finnmatkat i Finland, TEMA, Nazar, Wondercruises og flyselskapet TUIfly Nordic. Konsernet har siden 2000 inngått i den verdensledende reisekonsernet TUI Group som i dag omfatter over 220 varemerker i 180 land, åtte flyselskap med mer enn 140 fly og 4800 reisebyråer i 16 land. Totalt har TUI Group mer enn 30 millioner kunder hvert år og over 55 000 ansatte i 31 land.