TUI Norge

Star Tour inngår samarbeid med lydboktjenesten Storytel.no

Pressemelding   •   mai 10, 2016 08:00 CEST

- Mange av oss benytter ferien til å lese en god bok, og hva er vel mer praktisk enn lydbok eller e-bok på stranden. Vi ser fram til å kunne tilby dette til våre gjester og jeg tror de vil ha stor glede av tilbudet, sier Nora Aspengren, Kommunikasjonsansvarlig i Star Tour.

Lydbøker stadig mer populært i Norge

Lydbøker er produktet som øker mest i bokbransjen på verdensbasis. Det norske lydbokmarkedet er i sterk vekst, både i omsetning, antall lyttere og utgivelser. I 2015 ble det gjort over 200 000 lyttinger til lydbøker. Særlig har lytting via mobil-app gjort lydbøker enkelt å lytte til i ferier, og via Storytel.no kan kundene i dag velge mellom over 30 000 titler, deriblant over 5000 norske bøker.

- Vi gleder oss til å samarbeide med Star Tour og tilby kundene deres fantastiske lytteopplevelser i ferien, sier Fride von Porat, Marketing Manager i Storytel.no.

Om Samarbeidet

Alle som bestiller en reise med Star Tour vil få et 30-dagers prøveabonnement på tjenesten, og kan velge mellom tusenvis av lydbøker, e-bøker, språkkurs, barnebøker, romaner, eller hva enn de måtte ønske.

Om Storytel.no

Storytel.no er en abonnementstjeneste der du kan lytte ubegrenset til lydbøker via en mobil-app eller fra din datamaskin. Hvis du har iPhone, iPad eller Android kan du også lese ubegrenset med e-bøker, og enkelt veksle mellom lesing og lytting. Hos Storytel.no. finner du titusenvis av lydbøker og e-bøker på norsk, svensk og engelsk.

Storytel.no ligner på tjenester som Netflix, Wimp og Spotify. For å bruke Storytel.no betaler du for et abonnement, og kan lytte så mye du vil. Storytel.no sine lydbøker kan lyttes til fra datamaskinen, via strømming til din mobil - eller lastes ned til offline på mobilen, slik at du kan ta med deg Storytel når du er ute og reiser.

Les mer om samarbeidet på startour.no/storytel og om tjenesten på storytel.no

TUI Nordic/Star Tour er med en markedsandel på 20 prosent den største aktøren på det nordiske reisemarkedet. Selskapet ble grunnlagt i 1961 og tilbyr ferier med charterfly, rutefly og cruise. Noen av de mest populære reisemålene er Kanariøyene, Thailand og Tyrkia. Star Tour er en del av den nordiske grupperingen TUI Nordic som består av Fritidsresor i Sverige, Star Tour i Danmark, Finnmatkat i Finland, TEMA, Nazar, Wondercruises og flyselskapet TUIfly Nordic. Konsernet har siden 2000 inngått i den verdensledende reisekonsernet TUI Group som i dag omfatter over 220 varemerker i 180 land, åtte flyselskap med mer enn 140 fly og 4800 reisebyråer i 16 land. Totalt har TUI Group mer enn 30 millioner kunder hvert år og over 55 000 ansatte i 31 land.