TUI Norge

Star Tour sin nyeste kampanje setter barna i fokus

Pressemelding   •   des 23, 2015 10:00 CET

Star Tour satser stort på sine flaggskiphoteller, Blue Village Family Life, og utvider tilbudet med hele 8 nye konsepthoteller sommeren 2016. Unikt for konseptet er Bamses egen Svømmeskole, der nærmere 5.000 barn vil lære å svømme neste sommer. En undersøkelse nylig utført blant Star Tour sine gjester viser at majoriteten av de spurte foretrekker at barna lærer å svømme mens de er på ferie fremfor her hjemme. Dette er en av grunnene til at Star Tour har valgt å fokusere på Bamses Svømmeskole i sin sommerkampanje.

- Kampanjen er basert på det enkle faktum at dersom barna koser seg på ferie, så har familien det bra. Og det er jo veldig gøy å lære seg å svømme, vi har derfor valgt å fokusere på det i vår sommerkampanje, sier Nora Aspengren, Kommunikasjonsansvarlig i Star Tour.

En annen viktig del av kampanjen er naturligvis verdens sterkeste bjørn Bamse, som lenge har vært en sentral del av ferieuniverset på Star Tour sine familiehoteller.

Tidligere i år ble det klart at Star Tour og TUI Nordic har inngått samarbeid med reklamebyrået bak kampanjer som United Nations Food Programme/ 805 million names og Volvo Trucks/ The Epic Split, Forsman & Bodenfors. Dette er byråets første reklamekampanje for Star Tour. Første del av TV-kampanjen fokuserer på det mange anser som en perfekt ferie; barn som har det gøy i bassenget.

Sommerkampanjen vil vises i kjøpte, organiske og egne kanaler fra og med 23. desember og inkluderer TV, print, online, Facebook og instagram.

Lenker:

https://youtu.be/rfRGy5I8uO8Embed code:<iframe width="640" height="360" src="https://www.youtube.com/embed/rfRGy5I8uO8?feature=player_detailpage" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>

TUI Nordic/Star Tour-gruppen er med en markedsandel på 20 prosent den største aktøren på det nordiske reisemarkedet. Selskapet ble grunnlagt i 1961 og tilbyr ferier med charterfly, rutefly og cruise. Noen av de mest populære reisemålene er Kanariøyene, Thailand og Tyrkia. Star Tour er en del av den nordiske grupperingen TUI Nordic som består av Fritidsresor i Sverige, Star Tour i Danmark, Finnmatkat i Finland, TEMA, Nazar, Wondercruises og flyselskapet TUIfly Nordic. Konsernet har siden 2000 inngått i den verdensledende reisekonsernet TUI Group som i dag omfatter over 220 varemerker i 180 land, åtte flyselskap med mer enn 140 fly og 4800 reisebyråer i 16 land. Totalt har TUI Group mer enn 30 millioner kunder hvert år og over 55 000 ansatte i 31 land.