Citycon

Starbucks til Drammen

Pressemelding   •   mai 26, 2014 12:10 CEST

Den amerikanske kaffekjeden Starbucks etablerer seg i Drammen og åpner den 7. oktober utsalg i Magasinet.

Dermed blir Drammen blant de første byene i Norge som får den populære kaffekjeden og det er en stolt senterleder som ønsker dem velkommen.

- Det er en hyggelig anerkjennelse av Drammen by når Starbucks velger å etablere seg her. I dag er Starbucks fortsatt nesten som en attraksjon å regne for oss nordmenn, og vi vet at folk reiser langveis fra for å besøke de to øvrige butikkene Starbucks har på Østlandet. Det betyr mye for Magasinet å få Starbucks, men enda viktigere er det for hele sentrum fordi dette kommer til å trekke folk, sier Lennarth Gryting, senterleder ved Magasinet Drammen.

For Starbucks selv er nettopp sentrumsutvikling viktig. Og norgessjefen i Starbucks Joannis Vendrig gleder seg til å åpne i Drammen. - Beliggenheten i sentrum av Drammen er helt avgjørende for oss. Vi ønsker å være tilstede i det levende bybildet og bidra til å øke tilstrømningen av mennesker til sentrum, sier Vendrig som er Managing Director Starbucks i Norge og Sverige.

Nå begynner arbeidet med å finne medarbeidere som skal lage og servere de ulike variantene av kaffe i kopper med den velkjente Starbucks-logoen.

- Det er spennende å skulle rekruttere nye Starbucks-ansatte. Vi er alltid på jakt etter de som har et engasjement for møtet mellom mennesker, der kaffen er det som samler de, sier Vendrig.

Starbucks blir å finne på Drammens mest sentrale hjørne mot Bragernes torg, gågaten og knutepunkt for offentlig kommunikasjon.

For ytterligere informasjon, vennligst kontakt
Joannis Vendrig, Managing Director Starbucks Norway/Sweden, tel:  934 69 749
Morten Klerck-Nilssen, eiendomssjef Sektor Gruppen, tel: 90 03 49 73
Lennarth Gryting, senterleder Magasinet Drammen, tel: 922 95 400

Sektor Gruppen AS er ledende innen forvaltning, utvikling og markedsføring av kjøpesentre i Norge. Med 36 kjøpesentre skaper vi i samarbeid med våre leietakere gode handleopplevelser
for våre kunder som igjen skaper merverdier for våre eiere og oppdragsgivere. Den samlede senteromsetningen er NOK 22 mrd. og porteføljen har et samlet bruttoareal på ca. 940 000 kvm.