Stena Line Norge

Stena Line stenger passasjertrafikken til Danmark og Polen inntil videre

Pressemelding   •   mar 15, 2020 09:24 CET

Med bakgrunn av beskjeden om at Danmark og Polen stenger sine grenser, kommer Stena Line til å stenga ned sin passasjertrafikk til og fra disse landene inntil videre. Fra det tidspunktet passasjertrafikken stenges, kommer danske, polske og svenske borgere å tillates reise med fergene tilbake til sine respektive hjemland i løpet av72 timer.

Forandringene berører følgende linjer:

Oslo-Frederikshavn: Fan og med lørdag 14 mars stenger Stena Line linjen Oslo-Frederikshavn inntil videre. Stena Saga som trafikkerer linjen kommer til å ligge stille i Oslo inntil videre.

Göteborg-Frederikshavn: Fra og med lørdag 14 mars klokken 12.00 stenger Stena Line passasjertrafikken mellom Göteborg og Frederikshavn. Linjen kommer inntil videre å fortsette å trafikkere sin tidtabell med fergene Stena Danica og Stena Jutlandica, men kun transportere frakt om bord.

Halmstad-Grenå: Fra og med lørdag 14 mars klokken 12.00 stenger Stena Line passasjertrafikken mellom Halmstad og Grenå. Linjen kommer inntil videre å fortsette å trafikkere sin tidtabell med fergen Stena Nautica, kun transportere frakt om bord.

Karlskrona-Gdynia: Fra og med midnatt mellom lørdag 14 mars og søndag 15 mars stenger Stena Line passasjertrafikken mellom Karlskrona og Gdynia. Linjen kommer inntil videre å fortsette å trafikkere sin tidtabell med de tre fergene Stena Vision, Stena Spirit og Stena Baltica men kun transportere frakt om bord.

For mer informasjon

• Ta kontakt med Stena Line Group Press office, +46 704 85 85 32

• Besøk www.stenaline.com

Stena Line er en av Europas ledende fergeforetak med 37 fartøy og 20 ruter i Nordeuropa. Stena Line er en viktig del av det europeiske logistikknettet og utvikler nye intermodale fraktløsninger ved å kombinere transport med jernbane, vei og sjø. Stena Line spiller også en viktig rolle for turisme i Europa med sin omfattende passasjeroperasjon. Selskapet er familieeid, ble grunnlagt i 1962 og har hovedkontor i Gøteborg. Stena Line er en del av Stena AB-konsernet, som har om lag 15 000 ansatte og en årlig omsetning på rundt 35 milliarder SEK.