LOS

Støtter barn og unges drømmer

Pressemelding   •   jan 29, 2014 14:50 CET

Visste du at strømleverandøren LOS har et eget fond som hvert år deler ut 1 million kroner? For å delta må man søke om midler til et konkret prosjekt for barn og unge under 18 år på Sørlandet.

- Vi får inn mange ulike søknader om støtte til alt fra speidere, barne- og ungdomsklubber, korps og kor, til idrettsutøvere og skateklubber, forteller prosjektleder Karoline Rise Nøstdal.
Over 800 lag, foreninger og enkeltpersoner fra alle kommuner på Agder har tilsammen fått 10 millioner kroner i støtte fra LOS Fondet siden oppstarten i 2004.

Sjekk kriteriene

Kriteriene for å søke er at prosjektet gjelder barn og unge under 18 år som bor på Sørlandet. I dag blir rundt 30 prosent av søknadene vraket fordi det søkes om driftsstøtte eller fordi søknaden gjelder tiltak til søkere over 18 år. - Av søknadene vi får inn er det dessverre ikke alle som søker om midler til et konkret prosjekt, eller som ikke innfrir andre søknadskriterier. Disse søknadene må vi beklageligvis forkaste, sier Nøstdal som samtidig oppfordrer alle til å lese kriteriene på los.no/losfondet før de søker.

Søknad og vinnersjanser

En søknad trenger ikke å være så lang og det holder med et par setninger så lenge man er konkret. - Si hvem du, eller de du søker på vegne av, er, hva dere driver med og beskriv så konkret som mulig prosjektet dere søker støtte til. Prosjektlederen legger heller ikke skjul på at juryen setter pris på kreativitet og engasjement for saken det søkes til. - Vi i juryen blir ekstra sjarmert når vi får inn kreative søknader, filmklipp og lydfiler vi kan dele på Facebook-siden vår, smiler Nøstdal.

Fondets søknadsfrist er første dag i hver måned fra februar til juni, og hver måned kåres det 10 vinnere.

For mer informasjon, kontakt:
Prosjektleder Karoline Rise Nøstdal: 986 41 149 Markeds- og kommunikasjonsdirektør Thorbjørn Laundal: 917 48 926

Fakta om LOS Fondet:

• Fondet er en del av strømleverandøren LOS sitt samfunnsengasjement.
  • Støtte gis til 50 konkrete prosjekter for barn og unge på Sørlandet gjennom månedlige tildelinger på 10,- 20,- eller 30 000 kroner.
  • Hvert år kåres også fem antall vinnere i en drømmefinale som får 40,- 60,- 70,- 80,- eller 100 000 kroner.
  • Over 800 lag, foreninger og enkeltpersoner fra alle kommunene på Agder har mottatt over 10 millioner kroner siden oppstarten av fondet i 2004.

Om LOS

LOS er Norges største strømleverandør i bedriftsmarkedet, og landets tredje størst strømleverandør totalt.

Kjernevirksomheten er strømprodukter tilpasset kundenes behov. Selskapets egne kraftforvaltere minimerer kundenes risiko ved å analysere råvarebørsene og de gjeldene strømprisene.

Hovedkontoret ligger i Kristiansand med regionkontorer i Arendal og Lysaker utenfor Oslo.

LOS tilbyr strøm med opprinnelsesgaranti til både privat- og bedriftsmarkedet.

Selskapet er et heleid datterselskap av Agder Energi AS, og omsatte for 3,4 milliarder kroner i 2012.

I 2012 ble LOS kåret til landets best likte strømleverandør av EPSI-Norway og ble kåret til årets kundeservice i kategorien ”Energi” av TNS Gallup.

LOS er Miljøfyrtårnsertifisert og medlem av Klimapartnere.