Orkla Health

​Støtter Sykehusklovnene

Pressemelding   •   aug 19, 2015 07:33 CEST

For hver kjøpte boks med Vitaminbjørner går en krone til Sykehusklovnene. Målet er å samle inn mest mulig penger, og bidra til at flere barn innlagt på sykehus får besøk av klover i fremtiden.

Fra høsten av inngår Orkla Health med produktet Vitaminbjørner og Sykehusklovnene et samarbeid om økonomisk støtte og profilering av den frivillige organisasjonen. Sykehusklovnene er et initiativ som kom i gang på Ullevål Sykehus i 2001, og har som mål «alle barn på sykehus skal ha besøk av Sykehusklovnene» innen 2024.

-Vi ønsker å bidra til det utrolig meningsfylte arbeidet Sykehusklovnene gjør, og kan ikke tenke oss noe mer riktig initiativ å støtte. Ved hjelp av flere ulike aktiviteter og initiativer håper vi å kunne bidra med mest mulige midler, sier Ellen Lute, produktgruppesjef for Vitaminbjørner i Orkla Health.

Vitaminbjørner har vært på markedet siden 2004, og er et familieprodukt mange har i kjøkkenskapet. Vitaminbjørner er et multivitamintilskudd som inneholder ni vitaminer og er ment som et tilskudd til et normalt kosthold.

-Vi er svært glade over dette samarbeidet. Mer midler og større forutsigbarhet økonomisk, gjør at vi kan fortsette å bidra til at barn innlagt på sykehus får oppleve noen positive pusterom i en ellers utfordrende sykehushverdag, en hverdag langt borte fra det man vanligvis forbinder med barn, sier Kristin Zachariassen, daglig leder i Sykehusklovnene.

Om Sykehusklovnene
Sykehusklovnene er en gruppe profesjonelle scenekunstnere som har spesialisert seg i arbeid med barn på sykehus. I dag er ca 25 klovner tilknyttet organisasjonen, og fem-seks er under opplæring. Foreningen ledes av Kristin Zachariassen, og styreleder er Geir Lippestad. Hovedmålet for organisasjonen er at alle barn i Norge innlagt på sykehus skal få besøk av sykehusklovner innen 2024.

Om Orkla Health

Orkla Health tilbyr produkter for den helsebevisste forbruker. Selskapet er en av Nordens største markedsførere og produsent av et bredt sortiment av helseprodukter innenfor omega-3, vitamin og mineraltilskudd, vektreduksjon og sportsernæring. Produktene selges under kjente merkenavn som Möller`s, Nutrilett, CuraMed, Collett, og Maxim.

Om Vitaminbjørner
Vitaminbjørner gir deg et verdifullt tilskudd av ni vitaminer i hver bjørn, som er viktige for god helse. Vitaminbjørner er ment å være et supplement til et alminnelig kosthold. Vitamin A, B6, B12, C og D bidrar til et godt immunforsvar. Vitamin D bidrar også til en sterk benbygning. Collett Vitaminbjørner har vært på markedet siden 2004.

Orkla Health tilbyr produkter for den helsebevisste forbruker. Selskapet er en av Nordens største markedsførere og produsent av et bredt sortiment av helseprodukter innenfor omega-3, vitamin og mineraltilskudd, vektreduksjon og sportsernæring. Produktene selges under kjente merkenavn som Möller`s, Nutrilett, Gerimax, Collett, CuraMed og Maxim.

Norden, Baltikum og Polen er hjemmemarkeder, men selskapet er også representert i mange europeiske land. I dag selges produktene gjennom dagligvare, helsekostforretninger og apotek. Virksomheten har drøyt 450 ansatte og hadde i 2013 en omsetning på ca 1,4 milliarder NOK.

Orkla Health inngår i Orkla-konsernet. Mer informasjon finnes på www.orklahealth.no