Apollo

Stor suksess for cruisenyhet fra Gran Canaria

Pressemelding   •   jan 10, 2014 09:00 CET

Apollo introduserte denne vinteren et nytt cruisetilbud fra Kanariøyene med skipet MSC Armonia. Cruiset er blitt en gedigen suksess, og flere tusen nordmenn har benyttet seg av tilbudet. Interessen for Apollos nye cruisetilbud fra Kanariøyene har vært stor. Reiseselskapet og MSC Cruises starter allerede nå salget av cruiset for neste vinter.

-Det blir andre gang vi kan tilby et cruise fra Kanariøyene til så gode priser og med direktefly fra hele Norge, sier Erik Haug, fungerende daglig leder i Apollo.

Samme pris som hotelluke

Kanariøyene er et populært reisemål for nordmenn om vinteren. Haug er svært glad for de positive tilbakemeldingene som cruisekundene gir.

- Cruiset oppleves nok som et kinderegg for nordmenn. Du får cruise med helpensjon, spennende reiseruter og et stort underholdningstilbud. Og det til en pris som ikke er høyere enn en vanlig uke på hotell, sier Haug.

Spesielt har Gran Canaria en egen plass i nordmenns hjerter. Halvparten av alle Apollos vinterreiser går til Gran Canaria alene, og det er direktefly fra hele 11 flyplasser rundt i Norge. Cruiset med MSC Armonia kan kombineres med opphold på Gran Canaria. Om bord på skipet har Apollo har egen reiseleder for å bistå sine gjester.

- Interessen for å cruise rundt Kanariøyene er stor, og vi åpner nå salget for neste vinter et halvt år tidligere enn i fjor, sier Claes Tamm, VD MSC Cruises Scandinavia

Økt interesse

Apollo og MSC Cruises har samarbeidet i flere år. Om sommeren er det Middelhavscruiset fra Venezia og Barcelona som er mest ettertraktet.

- Vi opplever en økende interesse for bestilling av pakkereiser, det vil si at fly, transfer og cruise er inkludert. Vi er derfor glade for å kunne fortsette å tilby disse reisene i samarbeid med Apollo, sier Tamm.

Fakta om cruiset:

Reiserutene vil variere noe fra uke til uke og går innom Funchal på Madeira eller Casablanca i Marokko foruten andre Kanariske øyer.

Mer informasjon reiserutene:

Kanariøyene og Madeirahttp://www.apollo.no/reiser/europa/spania/cruise/cruise-med-msc-armonia-til-kanarioyene-og-madeira

Kanariøyene og Marokko

Fakta MSC Armonia:Passasjerer: 2199

Lugarer: 777 (innvendige/utvendige/familielugarer og suiter med balkong)

Tonnasje: 58.625 tonn, Lengde: 251,25 m, Bredde: 28,8, m Høyde: 54 m

Mannskap: 700, Fart: 21,7 knop, Strømstyrke: 110/220 Volt, Stabilisatorer: Ja Passasjerdekk: 9, Heis: 9,Valuta om bord: Euro

Pris for en uke med helpensjon fra kr 4998,-

Prisen er per person og inkluderer:Direktefly til Gran Canaria
Flyplass skatter og havneavgifter.
7 netters cruise om bord på 4 stjerners skip.
Helpensjon f.o.m. middag dag 1 t.o.m. frokost dag 8.
Underholdning og aktiviteter om bord.
Reiseleder fra Apollo.

Tillegg for:
Transport flyplass–skip t/r.

For ytterligere informasjon: Helen Begby, informasjonssjef i Apollo Tlf. 23 21 30 33, Mob. 93 06 31 60, E-mail: Helen.Begby@Apollo.no

Emma Reigans, PR-ansvarig MSC Cruises, Tlf. +46 8 510 00 516, Mob. +46 70 491 02 28, E-mail: emma.reigans@msccruises.se

Apollo er Norges nest største turoperatører med 360 000 passasjerer årlig, og er siden 1.januar 2001 et heleid datterselskap til det Sveitsiske reisekonsernet Kuoni. Selskapet ble kåret til Norges beste charterarrangør av en samlet reiselivsbransje under Grand Travel Award i 2009, 2010, 2011, 2012 og 2013. Den Nordiske delen av konsernet heter Kuoni Nordic og inkluderer Apollo, Kuoni og flyselskapet Novair i Norge, Sverige, Danmark og Finland samt Golf Plaisir, Krone Golf, Lime travel, Falk Lauritzen og Playitas Resort på Fuerteventura. Kuoni Nordic har nærmere 1000 medarbeidere og totalt 1 million reisende til reisemål over hele verden. I Norge har Apollo kontorer i Oslo, Bergen og Trondheim. I 2011 omsatte Apollo Norge for 2,2 milliarder kroner.

MSC Cruises er et av Europas største cruiserederier, markedsledende i Middelhavet, Sør-Afrika og Brasil. MSC Cruises har en av de mest moderne flåtene i verden med de tolv skipene MSC Preziosa, MSC Divina, MSC Magnifica, MSC Splendida, MSC Fantasia, MSC Poesia, MSC Orchestra, MSC Musica, MSC Sinfonia, MSC Opera, MSC Armonia og MSC Lirica som seiler i Middelhavet, Karibia, Nord-Europa, Atlanterhavet, Sør- og Nord-Amerika, Sør-Afrika og De forente arabiske emirater. MSC Cruises er miljøsertifisert i henhold til ISO 1400 og er det eneste rederiet som er blitt tildelt 7 Golden Pearls fra Bureau Veritas for høy standard innenfor miljø, helse og sikkerhet. MSC Cruises er også sertifisert i henhold til ISO 9001 og ISO 2200 for kvalitet og sikkerhet i forbindelse med håndtering av matvarer. Rederiet samarbeider med UNICEF i et felles prosjekt som har som mål å gi utsatte barn i Brasil en utdanning av høy kvalitet. MSC Cruises inngår i samme konsern som MSC Cargo, et av verdens største selskaper for containerfrakt. I Norden selges cruisene via forhandlere og direkte på telefon. Eiere er den italienske familien Aponte. Besøk www.msccruises.no