KLP

Storstilt løft av Quality Airport Hotel Gardermoen

Pressemelding   •   mai 12, 2016 15:23 CEST

I februar 2017 begynner KLP Eiendom sammen med Nordic Choice Hotels en omfattende utbygging av Quality Airport Hotel Gardermoen.

- Vi er glade for at Nordic Choice Hotels sammen med oss velger å satse på Quality Airport Hotel Gardermoen for å levere en enda bedre opplevelse til sine gjester. Oppgraderingen skjer på et veldig godt tidspunkt, sier Christopher Raanaas, direktør for hoteller i KLP Eiendom.

I 2017 åpnes den nye avgangs- og ankomsthallen på Oslo Lufthavn.

Ombyggingen gir en økt kapasitet på 129 nye rom, ny stor konferansesal på 700 kvm, flere mindre kurs- og konferansesaler, en stor utstillingsarena, ny lobby, nytt fellesareal, kjøkken og restaurant.

Hotellet vokser fra 326 til 455 rom, og vil til sammen bygges ut med 7000 nye kvm. Med de to søsterhotellene Comfort Hotel Runway og Clarion Hotel & Congress Oslo Airport, vil Nordic Choice Hotels til sammen ha 1187 rom og over 14 000 kvm konferansekapasitet på Gardermoen.

Nordic Choice Hotels og KLP Eiendom investerer til sammen 350 millioner kroner i utbyggingen av Quality Airport Hotel Gardermoen.

Kommunal Landspensjonskasse (KLP) er Norges største livsforsikringsselskap. Selskapet leverer pensjons-, finans- og forsikringstjenester til kommuner og fylkeskommuner, helseforetak og til bedrifter både i offentlig og privat sektor, og til deres ansatte. KLP-konsernet har en forvaltningskapital på 553 milliarder kroner.