Strømmen Storsenter

Strømmen Storsenter stjeler kunder fra Oslo

Pressemelding   •   des 02, 2013 08:50 CET

I følge NRK er nyåpningen av Strømmen Storsenter i fjor en av årsakene til dårligere vekst blant Oslo-butikkene. – Vi legger også merke til at vi har fått mange nye kunder fra Oslo, spesielt nå i julehandelen, sier senterdirektør Per Kristian Trøen.

Det var torsdag at NRK gikk ut med nyheten om at folk shopper mindre i Oslo, og at handelsstanden merker nedgang. Som en av årsakene oppgis utbyggingen av Strømmen Storsenter, som har stjålet mange kunder fra Oslo-området.

- Vi har hatt som mål å tiltrekke oss kunder fra Oslo helt siden nyåpningen, og det har vi lykkes godt med. Vi er Norges største kjøpesenter i antall butikker, og det sier seg selv at vi blir en attraktiv shoppingdestinasjon for hele Østlandet, sier senterdirektør på Strømmen Storsenter, Per Kristian Trøen.

Femdoblet omsetningen på sport
Spesielt salget av sportsartikler går bra på Strømmen, hvor det har vært en femdobling av omsetningen i år sammenliknet med i fjor.

- Vi har satset stort på sport, mote og interiør, og spesielt når det gjelder sport har vi kanskje det beste utvalget i hele Norge med XXL, G-Sport, Norrøna, Anton Sport, Löplabbet og Fotball Shop.

Optimister foran julehandelen
Strømmen Storsenter er optimister foran årets julehandel, selv om varehandelen generelt har vært gjennom et tøft år.

- Det vi ser hos oss er at vi gjør det veldig bra på både ”high end” eller ”low end”-segmentet. Vi ser altså at billigbutikkene og de eksklusive butikkene går meget bra. Vi tror imidlertid denne trenden vil jevne seg litt ut nå i julehandelen.

Strømmen Storsenter satser også i år stort på en rekke boksigneringer og konserter frem mot jul, og har blant annet Benedicte Adrian, Jan Guillou, TV-kokka Ingrid Espelid Hovig, Jon Michelet, Jo Nesbø og Eyvind Hellstrøm på menyen.

En full oversikt over kalenderen frem mot jul finner du på www.strommenstorsenter.no

Se hele artikkelen fra NRK her:

Strømmen Storsenter er Norges største kjøpesenter i antall butikker. Etter nyåpningen den 25. oktober 2012 har senteret 203 butikker fordelt på 65 000 kvadratmeter. Strømmen Storsenter har det største butikkutvalget innen mote, sport og interiør i Norge, og er en del av Olav Thon Gruppen.