Adecco Norge AS

Student søkes til sommerjobb som konsernsjef

Pressemelding   •   jan 22, 2016 13:24 CET

For sjette år på rad utlyser Adecco sommerjobben som konsernsjef, og en månedslønn på 100 000 kr. En student får prøve seg som toppleder i én måned med oppgaver som virkelig utfordrer ledertalentet.

I fjor fullførte over 5 000 ledertesten og nær 1 500 la inn søknad. Amalie Holt fra NTNU overbeviste til slutt juryen om at hun var best egnet blant de topp 10 som nådde lengst i rekrutteringsprosessen. Vi fikk et kort intervju med henne:

Hva var det beste med å være konsernsjef, Amalie?

Alle opplevelsene og ikke minst utfordringene! Du blir kastet på dypt vann, og du får lov å prøve deg frem. Jobben er reell, du får innsikt i områder man ikke kan så mye om fra før og du får med deg masse god kunnskap i bagasjen.

Hva ville du sagt til andre studenter?

Ikke undervurder deg selv, du kan hvis du vil. Dette er en unik mulighet til å prøve og feile, og ikke minst får du innsikt i en toppleders hverdag. Du får utfordringer du trodde lå langt frem i karrieren.

Du fikk 100 0000,- i lønn. Hva brukte du pengene til?

BSU, sparing og kjøkkenutstyr.

Hva er ditt beste minne fra Adecco?

Det må være toppledersamlingen. Torben hadde laget en presentasjon om rikets tilstand. Plutselig snur han seg til meg å sier: «Amalie, nå skal jeg gå igjennom presentasjonen med deg, så skal du få holde den for topplederne». Jeg var så nervøs og spent på samme tid. Det var veldig utfordrende og gøy, spesielt når man mestret det.

Adecco er et levende selskap, det beste var å møte alle menneskene. Spesiell kultur.

Søknadsprosessen

Søknadsprosessen starter med en test på konsernsjefen.no der studentene utfordres på lederegenskaper. I år er LinkedIn en viktig del av testen. For å bli sett av fremtidige arbeidsgivere er det viktig å ha en god profil, og vi ser at studenter har en del å gå på når det gjelder høy score. Oppgavene er derfor skreddersydd slik at alle som deltar får en bedre LinkedIn-profil.

Søknadsfrist er 7. februar.

Adecco er et landsdekkende bemanningsselskap med over 70 kontorer og avdelinger. Vi har over 5000 medarbeidere i jobb, hver dag. Adecco tilbyr midlertidige og faste stillinger i norsk næringsliv og offentlig sektor.