Nyhetstips

Suksess med teori-prøven på SMS

Pressemelding   •   okt 14, 2010 09:54 CEST

(Oslo, 13. oktober 2010) SMS-kurs AS opplever stor suksess på Facebook med sin kampanje for teoriprøven på SMS eller WAP. SMS-kurs har i løpet av 6 dager fått over 13.000 tilhengere på Facebook!

I 2008 var det strykprosent på 56 % av kandidatene som tok teoriførerprøven. Nå er det utviklet en ny og tilpasset tjeneste som kan nå dagens unge på deres egen kommunikasjonsplattform: mobiltelefonen. Målet med tjenesten er redusere strykprosenten vesentlig, samt å gjøre det enklere for kandidatene å forberede seg til førerprøven.

Fredag 8. oktober startet selskapet en konkurranse på Facebook, hvor SMS-Kurs AS gir vinneren et gratis førerkort! Facebook-kampanjen har vært en fantastisk suksess som har fått langt over 13.000 tilhengere i løpet av få dager!

- Dette viser at ungdom er svært interessert i nye måter å få presentert tradisjonelle teorispørsmål til førerprøven, samt at sosiale medier er viktig i forbindelse med å promotere nye tjenester. Gjennom Facebook og SMS når vi frem til vår egen målgruppe direkte, og på den kommunikasjonsplattformen de selv ønsker å bruke, sier daglig leder av SMS-kurs Anders Kjensli.

SMS-Kurs AS tilbyr en komplett opplæringstjeneste for teoridelen ved førerkort klasse B, hvor innhold er utarbeidet i samarbeid med autoriserte kjøreskolelærere. Kjøreskoler har allerede inngått avtale med SMS-kurs for å bruke denne tjenesten i sin opplæring av de nye sjåførene.

For mer informasjon, ta kontakt med:
Daglig leder Anders Kjensli, (mobil: +47 924 65 594)

SMS-Kurs AS tilbyr i dag teorikurs for førerkort klasse B på mobil. Tjenesten tilbys både på SMS (vanlig tekstmelding) og WAP (på mobilens nettleser). Send kodeord KURS til 1930 for å starte ditt teorikurs.
Kurset består av relevante spørsmål for opplæring til teoriprøven for førerkort klasse B.
Spørsmålene du får tilgang til er laget med den hensikt å forberede deg best mulig til teoriprøven.
Kjapt, enkelt og smart.