Eie Eiendomsmegling

Sunn start på boligåret

Pressemelding   •   feb 05, 2014 14:14 CET

Boligprisene steg 2,4 prosent i januar sammenliknet med desember 2013, viser boligprisstatistikken som er utarbeidet av Eiendomsverdi på vegne av Eiendomsmeglerforetakenes forening (EFF).

- Det er et sunnhetstegn og viser at mye av usikkerheten i boligmarkedet vi så høsten 2013 er borte, sier administrerende direktør i Eiendomsmeglerforetakenes Forening (Eff) Christian Vammervold Dreyer.

Bedre enn i fjor
Det hersket stor spenning til utviklingen i boligmarkedet for januar. Mange mente fjorårets overliggere ville ødelegge markedet og spådde en negativ prisutvikling.

- Vi har imidlertid lent oss til siste års statistikker og spådde en svak prisoppgang i januar sammenliknet med desember 2013, sier adminstrerende direktør Hedda Ulvness i Eie eiendomsmegling.

For Eie har januar vært bedre sammenliknet med fjoråret hva gjelder omsetningsvolum og aktivitet. Visningene har vært jevnt over godt besøkt, og flere deltar i budrundene.

Vi har for januar solgt 182 boliger mot 161 for fjoråret, noe som tilsvarer en økning på 12%. Av dette volumet er omlag 40 % solgt til takst eller over. Dette sier oss at markedet er mer prissensitivt enn noen gang og det er viktig at megleren setter riktig pris første gang boligen legges ut. Ikke alle kan forvente at boligen selges til takst, understreker hun.

- Basert på omsetningsvolumet og interessen i januar tror vi på et aktivt boligmarked fremover, selv om prisene vil kunne flates ut. En viktig enkeltfaktor som kan påvirke aktiviteten er regjeringens syn på egenkapitalkravet som fremlegges denne uken. En oppmykning eller endring av regelverket kan stimulere flere førstegangskjøpere til boligkjøp, sier Ulvness.

Helvetesuka på Bekkestua
I Bærum har meglerne på Eie Bekkestua virkelig kickstartet boligåret 2014. For h va skjer hvis du tester dine egne grenser? Gjør ting du ikke har gjort før sammen med dine kollegaer? Er oppe hele natten og drar rett på jobb igjen? Klarer man det, og blir man et bedre menneske etterpå? Det tester meglerne ut på Bekkestua denne uken.

De kjører helvetesuka i samarbeid med SATS. I en hel uke skal startes dagen med felles trening kl 0600, med påfølgende sunn frokost, 120 % innsats på jobben, null tv og med stort fokus på felles løft og prestasjoner. Vi synes det blir spennende å følge denne gjengen og ikke minst se hvilke resultater det gir i form av kundetilfredshet og markedsandeler.

.

Om Eie Eiendomsmegling

Eie er skikkelig eiendomsmegling. Vi er verdiskapende, kompetente, engasjerte, tilgjenglige og innovative. Vi er stolte av våre verdier og de er sentrale for gode prestasjoner. Vi er Norges største privateide, uavhengig meglerkjede og strekker oss langt for å få fornøyde kunder. Du finner oss fra sør til nord i landet.