Epson Norge

Superrask 44-tommersskriver for storformatutskrifter

Pressemelding   •   apr 22, 2016 11:10 CEST

På drupa 2016, stand A01-1, hall 05, avduker Epson det nye 44-tommerstilskuddet (111,8 cm) til SureColor SC-P-serien; SC-P10000. Den følger i fotsporene til den nylig lanserte 64-tommersenheten (162,6 cm) SC-P20000. Begge de nyskapende modellene er brukervennlige og produserer nøyaktige, store bilder, POS-artikler og skilt i toppkvalitet – selv ved ekstra høye hastigheter. Kundene kan nå dra fordel av alle funksjonene i serien.

SC-P10000 er en optimal løsning for fotolaboratorier, foto- og kopieringsbutikker, trykkerier og selskaper som ønsker en intern løsning. I disse komplekse miljøene trenger brukerne en skriver som leverer utskrifter av svært høy kvalitet og enestående produktivitet – på 600 x 600 og høyere. Derfor har SC-P10000 det nye PrecisionCore MicroTFP-skrivehodet som gir enestående resultater, selv under raske utskrifter. Brukerne kan være sikre på en problemfri drift takket være en svært nøyaktig teknologi for mating av medier og et nylig utviklet kamerabasert system for stabilisering av papirmating med et medieinduktivt rullesystem.

- Vi gleder oss veldig til å avduke den nye 44-tommersmodellen på drupa. Den er perfekt for travle kopibutikker som har behov for å skrive ut superraskt – uten å gå på kompromiss med kvaliteten. Kundenes behov er under stadig utvikling, og derfor er det viktig at vi utvider porteføljen og teknologien for å oppfylle kravene deres, sier markedssjef Solfrid Dyrrdal Liland i Epson Norge.

Nøyaktige farger, jevne overganger og nøyaktige detaljer er det som skiller førsteklasses utskrifter fra andre. Epson sørger for at kundene kan være konkurransedyktige og levere presise og pålitelige resultater på alle fronter med det nye 10-fargers UltraChrome Pro blekksettet. Det nye foto- og matt svart-blekket med høy tetthet og fire nivåer med svart, lager sammen dype og førsteklasses nyanser under reproduksjon. Videre oppnås redusert kornethet og forbedrede overganger med K4 og Multi Size Droplet-teknologien (MSDT).

Det er også lagt til rette for problemfrie utskrifter med SC-P10000. Det er enkelt å betjene skriveren med det store LCD-panelet, som hjelper brukeren med illustrasjoner. Bytting av medier går raskt og enkelt, og brukerne kan kontrollere utskriftsstatus og gjenværende medier via et gjennomsiktig vindu i skriverdekslet og et rulldekselvindu. Med harddisken (ekstrautstyr) kan jobber skrives ut direkte fra skriverpanelet, uten behov for PC.

Vedlikeholdet er så enkelt at brukerne kan gjøre det selv og redusere kostnadene. Når utskriften er ferdig, plasseres skrivehodet og blekkdekslet slik at brukeren enkelt kan rengjøre dem. I tillegg kan brukerne styre fargestabiliteten på skriverne uten behov for kostbart ekstrautstyr med Epson Colour Calibration-verktøyet.

Epson sørger for at skriverne og blekket er svært økonomiske, ettersom effektivitet alltid er en viktig sak for alle virksomheter. En valgfri Adobe Postscript-modul kan brukes med SC-P10000 til å øke effektiviteten og arbeidsflyten enda mer.

SC-P10000 vil være tilgjengelig fra mai 2016, til anbefalt utsalgspris på kr. 68.833 eks mva.

Om Epson
Epson er en global teknologileder dedikert til å koble sammen folk, gjenstander og informasjon med originale, effektive, kompakte og presise teknologier. Med et produktutvalg som omfatter alt fra blekkskrivere og digitale utskriftssystemer til 3LCD-projektorer, smartbriller, sensorsystemer og industriroboter, er selskapet fokusert på å drive frem innovasjoner og overgå kundenes forventninger innen blekkteknologi, visuell kommunikasjon, teknologi du kan ha på deg og robotikk.

Epson-konsernet, som eies av japanske Seiko Epson Corporation, har nærmere 72 000 ansatte i 93 selskaper rundt om i verden, og er stolt av bidraget til samfunnene hvor det driver virksomhet og arbeidet med å redusere miljøpåvirkningen.

Om Epson Europa

Epson Europe B.V. er lokalisert i Amsterdam og er konsernets regionale hovedkontor for Europa, Midtøsten, Russland og Afrika. Epson Europe har 1700 ansatte, og hadde en omsetning 1551 millioner euro i regnskapsåret 2014. http://www.epson.no

Miljøvisjon 2050