Epson Norge

Superrask 64-tommers skriver setter ny standard for ytelse

Pressemelding   •   aug 20, 2012 12:40 CEST

20. august 2012 – Epson utvider den nye serien av SureColor storformatskrivere med høyhastighetsskriveren SureColor SC-S50600, utviklet for produksjon av skilt og salgsmateriell..

SureColor SC-S50600 er en rullematet skriver med utskriftskapasitet på opp til 64-tommer (162,6 cm) med 4- eller 5-farger(CMYK /CMYK + hvit). Den setter  en ny ytelsesstandard i det konkurranseutsatte markedet for innendørs- og utendørsskilt.

I tillegg til superrask hastighet støtter den et bredt medieutvalg, er enkel i bruk, har lave driftskostnader og miljømessige fordeler. Det gjør SC-S50600 svært tilpasset selskaper med store utskriftsbehov.

Med to Thin Film Piezo (TFP) Epson-skrivehoder og dobbelt blekksett for maksimal produktivitet, gir SC-S50600 klasseledende utskriftshastighet med 51,2 m2/time. Detøker utskriftskapasiteten blant  travle kommersielle trykkere, produsenter av salgsmateriell, profesjonelle skiltmakere, butikker for digital kopiering, skjermskrivere og fotolaboratorier.

Utviklet for å sikre høy effektivitet har SC-S50600 pålitelige Epson-komponenter som minimerer nedetiden mens en innebygd tørker sikrer at utskriftene raskere blir klare for videre trinn i produksjonsprosessen. For applikasjoner med svært stor produksjon, er et ekstra tørkesystem inkludert.

Skriverens ergonomiske design og tidsbesparende funksjoner sikrer lav arbeidsbelastning. Takket være et nytt hevesystem kan bytte av medieruller enkelt håndteres av én person fordi medielastingshåndtaket er lett tilgjengelig både fra for- og baksiden av skriveren. Når rullen er lastet inn, optimaliserer SC-S50600 automatisk stramheten på mediet og justeringen av skrivehodet.

“Som et nytt tillegg til den prisvinnende SureColor-serien er SC-S50600 designet for travle selskaper med behov for kvalitetsutskrifter raskt. Den er svært fleksibel og kan raskt produsere alt fra plakater, skilt, bannere, baklyste paneler, vindusutstillinger og salgsmateriale til bilfolie, dekor, etiketter og utstillinger", sier Richard Barrow, senior product manager i Epson Europe. “Brukerne kan problemfritt og kostnadseffektiv skrive ut på vinyl, klar PVC-folie, fotopapir og en rekke populære bannermaterialer. Femfargersmodellen gjør at tjenestetilbudet deres blir enda bedre ved å kunne produsere høykvalitets hvitutskrifter på både mørke og gjennomsiktige materialer, som for eksempel vindusutstillinger", legger han til.

SC-S50600 bruker Epson UltraChrome GS2-blekk, som er laget spesielt for å kunne brukes med Epsons nye generasjon av TFP-skrivehoder. Det er ogsålysekte for opptil tre år utendørs uten laminering.* UltraChrome GS2 er lukt- og nikkelfritt og er snillere mot miljøet. Det er ikke nødvendig med spesiell ventilasjon slik at SC-S50600 kan brukes inne på kontoret.

Driftskostnadene for og virkningene på miljøet av SC-S50600 er ytterligere redusert gjennom skriverens ENERGY STAR-kvalifiserte strømforbruk.

Epson SureColor SC-S50600 er i salg i september til en veiledende utsalgspris på kroner 171.407 og 173.745 eks mva for henholdsvis 4- og 5-farger.

Se fullstendig pressemelding i pdf for produktspesifikasjoner.

Om Epson

Epson er en ledende global aktør innen bildeprodukter inkludert skrivere, 3LCD projektorer og små –og mellomstore LCD’er. Med en innovativ og kreativ kultur, fokuserer Epson på med sine produkter - kjent for overlegen kvalitet, funksjonalitet, kompakthet og energieffektivitet – å overgå visjonen og de forventninger kunder har verden over.

Ledet av det Japan-baserte Seiko Epson Corporation, består Epson Group av over 70 000 ansatte i 106 selskaper rundt om i verden, og er stolt av vedvarende bidrag til det globale miljøet og til lokalsamfunn der Epson er representert. http://global.epson.com

Om Epson Europe

Epson Europe B.V. er konsernets regionale hovedkontor for Europa, Midt-Østen, Russland og Afrika og er lokalisert i Amsterdam. Epson Europe hadde 2400 ansatte og en omsetning på 1875 millioner euro i regnskapsåret 2009. http://www.epson-europe.com

Miljøvisjon 2050