Nyhetstips

Svenske skilt eksportert til Norge

Pressemelding   •   feb 22, 2010 12:00 CET

Svenske Skyltgruppen satser på Norge og omprofilerer nå 77 av de velkjente Accent- og Morris-butikkene
Som et ledd i en gjennomgående omprofilering av de norske butikkjedene Morris og Accent valgte eierkonsernet Venue Retail Group Skyltgruppen, en av Sveriges ledende skiltprodusenter til å gjennomføre jobben.

Venue Retail Group eier i tillegg til Morris butikkjedene Accent og Rizzo, og nå slås 32 av de norske Accent-butikkene sammen med 45 Morris-butikkene og danner en ny felles butikkjede i Norge. Butikkene beholder navnet Morris etter sammenslåingen, og Skyltgruppen har hat ansvar for å integrere de to ulike varemerkeprofilene og utvikle en enhetlig, eksteriør profil. Prosjektet ble innledet i begynnelsen av desember og i forrige uke ble de omprofilerte butikkene lansert i Norge.

–        Morris har eksistert på det norske markedet i over 100 år og godt kjent i markedet. Vi ønsket å beholde det velkjente navnet etter sammenslåingen og har fokusert på å utvikle en ny felles, grafisk profil. Vi valgte Skyltgruppen til å gjennomføre oppdraget fordi de tidligere har jobbet med Accent-butikkene og besitter en dyp detaljkunnskap og er gode på varemerker, sier Reine Walfridsson, markedsjef i Venue Retail.

-         Vi er veldig stolte av å ha utført dette oppdraget for Venue Retail. Morris er en populær og velkjent butikkjede i Norge, så det er veldig moro for oss å få sjansen til å levere skilt til de mange butikkene. Profileringen er meget viktig for hvordan et firma framstår, så å få ta del i deres omprofilering har vært spennende, sier Mats Möller, prosjektleder i Skyltgruppen.

Klassisk design
I arbeidet med de nye Morris-skiltene har man tatt utgangspunkt i Accents format, men skapt en ny grafisk profil med navnet Morris. Venue Retail, har i nært samarbeide med Skyltgruppen valgt en blanding av gammel og ny teknikk. Basisskiltet er et klassisk skilt, mens serien også omfatter bokstavskilt med LED-lys og flaggskilt.

Om Venue Retail Group AB og Morris
Venue Retail Group er en ledende aktør innenfor segmentet accessoirer, reiseeffekter og sko. Nettverket består av 148 butikker i Norden. Etter en reorganisering av virksomheten i 2008 drives den nå med fokus på de to forretningsområdene Accessoarer og Rizzo gjennom de heleide kjedene Accent, Morris og Rizzo.
Morris er en norsk markedsleder innenfor reisetilbehør og accessoirer. Kjeden retter seg først og fremst mot den store gruppen reisende kvinner og menn som følger moten og som gjør et gjennomtenkt valg ved kjøp av reisetilbehør og andre accessoirer.
For ytterligare informasjon om Skyltgruppen, vennligst kontakt:
Malin Berg, vice VD
Direkte: +46 010-451 01 03
Tel: +46 08-30 12 60
E-mail: malin@skyltgruppen.se

Om Skyltgruppen
Skyltgruppen arbeider med skilt, fra små skiltprosjekt til store omprofileringer med utrulling i mange land. Skyltgruppen arbeider med formgiving og prosjektstyring noe som bør være en viktig del av markedsføringen for bedrifter som vil forsterke sitt varemerke. Selskapet ble stiftet i 1980 og har kontorer i Stockholm, Malmø, Norrköping og Västerås. Skyltgruppen omsetter for nesten 60 millioner kroner i året. Les mer på www.skyltgruppen.se .