Sweco Norge AS

Sweco overtar Mek-Consult AS

Pressemelding   •   feb 01, 2013 09:40 CET

Bildet f.v.: Frøydis Espedal og Tor Myhre.

Sweco overtar Mek-Consult AS og selskapet blir en del av Sweco fra 1. februar.  Sweco Norge styrker med dette ytterligere sin posisjon i markedet innen VVS, klimateknikk og prosjektadministrasjon.

Med overtakelsen av Mek-Consult AS forsterker Sweco sin posisjon i Oslo og Akershus og tilføres dyktige ingeniører med bred VVS teknisk kompetanse.

- Vi ser på denne overtagelsen som et viktig tilskudd til vårt flerfaglige miljø, og dette er med på å styrke oss ytterlig innen VVS og klimatekniske rådgiving, sier divisjonsdirektør i Sweco Norge, Frøydis Espedal og fortsetter. Mek-Consult har en solid kundeportefølje som vi gleder oss til å videreutvikle sammen.

Mek-Consult AS

Mek-Consult AS er et rådgivende ingeniørselskap lokalisert på Slependen i Bærum. Selskapets fagområde er VVS- og klimateknikk der hoveddelen av omsetningen knytter seg til næringsbygg, offentlige bygg og forsvarsbygg. Selskapet omsatte i 2012 for 12,3 millioner kroner. Selskapet har over 25 års fartstid siden etableringen av selskapet i 1984.

Daglig leder i Mek-Consult, Tor Myhre, ser på integrasjonen som en spennende mulighet.

- Vi får styrket vår kapasitet og kompetanse ved å bli integrert i ett av Norges største miljøer innen tekniske installasjoner. Samtidig vil dette gi våre medarbeidere utfordringer ved å delta i tverrfaglige prosjekter i et stort selskap.

For ett lite selskap med hele landet som sitt virkeområde, mener Tor Myhre det er nødvendig å bli en del av ett større miljø både for å videreutvikle egen kompetanse og egne arbeidsprosesser.

- Som en del av Sweco vil vi tilføre våre kunder mye større kapasitet og bredere kompetanse samtidig som vi blir med på å videreutvikle Swecos VVS miljø i Norge, avslutter han.

For ytterligere informasjon kontakt:

Frøydis Espedal, divisjonsleder Tekniske installasjoner i Sweco Norge AS
Mobil 917 38 026, e-post
froydis.espedal@sweco.no

Tor Myhre, daglig leder Mec-Consult AS
Mobil 900 34 208, e-post
tor.myhre@mek-consult.no

Stefan Okstveit, kommunikasjonssjef Sweco Norge AS
Mobil 975 78 299, e-post
stefan.okstveit@sweco.no

Om Sweco

Sweco er et av Norges ledende rådgiverselskap som tilbyr tverrfaglige rådgivningstjenester innen teknikk, og miljø. Sweco i Norge har nærmere 1200 ansatte og 30 kontorsteder spredt over hele landet. Sweco-konsernet har en sterk posisjon i Norden, en omsetning på 7,2 mrd. SEK og 7700 ansatte i 12 land. For tiden gjennomfører Sweco oppdrag i ca. 80 land rundt om i verden.