Norges Helsehøyskole

«85 kilo lettere – Norge rundt på sykkel»

Pressemelding   •   mai 08, 2014 16:22 CEST

Prosjektet er kommet i stand fordi Andreassen har erfart at historien om hans livsstilsendring inspirerer andre overvektige til å ta tak og gjøre noe med vektproblemene sine. Han vil derfor, i tillegg til selve sykkelturen på 5000 km, holde foredraget «Min vei fra 185 til 100 kilo og veien videre». Torsdag 22. mai besøker han Norges Helsehøyskole.

Sykkelturen Norge rundt gir Andreassen muligheten til å møte mennesker over hele landet og dele sin historie om hva som kreves for å komme over dørstokkmila og lykkes med en livsstilsendring av dette formatet.

- Det handler ikke bare om selve vekttapet, men mye mer om veien videre, nemlig hva som kreves for å opprettholde livsstilsendringen resten av livet, sier Andreassen om prosjektet.
Han setter seg på sykkelen 18.mai. I løpet av sommeren skal han innom alle landets fylker. På den kombinerte sykkelturen/foredragsturneen skal han forklare om sin tilnærming til overvekten og håper andre kan la seg inspirere. Norges Helsehøyskole er eneste arrangør i Oslo.
Turen blir sponset av en rekke lokale og nasjonale bedrifter. Deriblant flere travbaner, siden Andreassen er en kjent travtrener med flere meritter.

Hos NHCK får studentene kompetanse som svarer på fremtidens helseutfordringer!