C More

«The Wire»-stjerne og komigenier i ny parodiserie

Pressemelding   •   aug 20, 2015 15:27 CEST

Will Ferrell presenterer den atmosfæriske noir-parodien «The Spoils Before Dying».

Fantastiske skuespillere forener krefter med noen av verdens største komikere i «The Spoils Before Dying», en helt ny miniserie i seks deler som parodierer 50-tallets film noir-sjanger.

Vi følger jazzmusikerenRock Banyon (Michael K Williams, kjent som Omar fra «The Wire»), som plutselig er politiets hovedmistenkt når kjæresten Fresno Foxglove (Maya Rudolph) blir funnet død med en annen mann.

Rock flykter til Mexico, der han blir gjenforent med sangerinnen Dolores DeWinter (Kristen Wiig).

Han har 72 timer på å renvaske seg før han blir grillet i den elektriske stolen. Sammen med Dolores blir han involvert i en salig blanding av begjær, dop og svik samtidig som hans hensynsløse manager Alistair St. Barnaby (Haley Joel Osment) krever at han skal spille inn i en ny plate.

«The Spoils Before Dying» er angivelig basert på en bestselger av den legendariske forfatteren Eric Jonrosh (som ligner mistenkelig på Will Ferrell). Han har tidligere skrevet bøkene «The Spoils of Babylon», som også ble gjort til serie i fjor – og som kan ses i sin helhet via C Mores strømmetjeneste.

Michael K Williams kritikerroste innsats i «The Wire» og «Boardwalk Empire» blekner sammenliknet med hvordan han gestalter rollefiguren Rock Banyons her. Blant øvrige skuespillere som medvirker ser man Val Kilmer, Michael Sheen, Andy Daly og Lou Gosset Jr.

«Saturday Night Live»-veteranene Matt Piedmont og Andrew Steele står for manuset til serien, som kommer fra produksjonsselskapet Funny or Die.

Kristen Wiig ble for øvrig Emmy-nominert for sin rolle i «The Spoils of Babylon», som du altså kan strømme hos C More allerede nå. Se serien her.

Bilder kan lastes ned her. Ønsker du å se den første episoden - ta kontakt.

"The Spoils Before Dying" får premiere 28. august kl. 20.00 på C More Series HD og hele serien blir da også tilgjengelig på C Mores strømmetjenste.

For mer informasjon, bilder, tittekopier, trailers – kontakt Nina Engh, tlf. 916 05 816 eller nina.engh@cmore.no.

C More er Nordens ledende premium betal-TV-selskap med virksomheter i de fire nordiske landene Norge, Sverige, Danmark og Finland. Tilbudet består av filmer, serier og sport. I tillegg til de ordinære TV-kanalene, tilbys C More størmmetjeneste.