Ving Norge AS

Syden-temperaturer i Norge påvirker ikke nordmenns ferievalg

Pressemelding   •   sep 11, 2014 11:03 CEST

Finværet og temperaturen har holdt seg bra i sensommer Norge. Men nordmenn er fortsatt ikke mettet på sol og ferie. De finner stadig frem kofferten for å oppdage nye og kjente reisemål. De som har høstferie har sikret seg en plass til «Syden» i år også. I en reiseundersøkelse Ving har foretatt sier 85 % av 11000 nordmenn at syden-temperaturene i Norge i sommer ikke har påvirket deres ferievalg. Og det ser vi på ving.no. Høstferien er nærmest fullbooket overalt.

-  Avgangene til Rhodos og Kypros fra Oslo er så å si fulle, men fordi høstferien ble fullbooket tidlig, satte vi opp ekstra fly til Tyrkia og Mallorca i høstferien der det fortsatt er plass, sier Tonje Fossum, Markeds- og kommunikasjonsdirektør i Ving.

I tillegg til sydenreiser har mange av Vings gjester valgt å reise til norske storbyfavoritter som London, Roma, Barcelona og Paris i årets høstferie.

-  Nordmenns reisevaner har endret seg og folk ønsker større fleksibilitet og flere valgmuligheter. Reiselysten er definitivt ikke borte, men det ser ut til at folk reiser for å oppleve nye ting. Det blir flere kortere ferier i en god miks av både storbyreiser og typiske sydenturer,  avslutter Tonje.

Høstferien er høytid for utenlandsreiser, men prisene er også høyere på dette tidspunktet. Så for de som ønsker mer for pengene kan en tur til Kanariøyene i november lønne seg.

Priseksempel:

Oslo-Kreta med avreise 25. september. 1 uke på Sunwing Makrigialos Beach 5095,- per person

Oslo-Mallorca med avreise 27. september. 1 uke på Viva Sunrise 6395,- per person

Ving er Norges største reisearrangør med reiser til mer enn 170 reisemål i over 40 land. Ving arrangerer charterreiser, fleksible pakkereiser med rutefly, i tillegg til flybilletter og hotell for de som vil reise på egen hånd. Reisene selges via internett, telefon, i egne butikker samt utvalgte reisebyråer over hele landet. Ving Norge AS har 89 ansatte og over 400 000 reisende årlig.