BT Nordics

SYNGENTA INNGÅR PARTNERSKAP MED BT FOR Å STØTTE DEN GLOBALE VEKSTEN

Pressemelding   •   mai 16, 2014 09:00 CEST

BT har annonsert en sju års forlengelse av sin kontrakt om globale nettverksbaserte IT-tjenester med Syngenta, et av verdens ledende selskaper innen landbruksindustri.

BT har jobbet med Syngenta siden år 2000 og håndtert alle sider av kommunikasjonen, inklusive en integrert IP-infrastruktur for å redusere kostnader og muliggjøre utvidede samarbeidstjenester. Med denne kontrakten vil BT tilby nye tjenester til Syngenta som optimalisering av WAN, trådløse nett, støtte for samordnet kommunikasjon (Unified Coms) og overvåking av applikasjonsytelser.

BT tilbyr Syngentas ansatte, partnere og kunder til enklere kommunikasjon, tilgang til 3. parts tjenester, internasjonale IP-voice-tjenester, lyd- og bildekonferanser og mobilitet. BT fortsetter som tidligere å levere konvergerte kommunikasjonstjenester til samtlige av Syngentas 28.000 ansatte i mer enn 90 land.

Martin Walker, sjef for Syngenta Business Services, har uttalt: "Få selskaper kan tilby nyskapende og bærekraftige globale løsninger i verdensklasse som hjelper oss å oppnå de ambisiøse målene våre, og derfor er vi glade for å kunne fortsette vårt partnerskap med BT. Den vedvarende bruken av ny teknologi hjelper oss å øke produktiviteten ved å koble de ansatte enda mer sammen."

Luis Alvarez, Chief Executive Officer ved BT Global Services, hadde dette å si: “Syngenta har ambisiøse vekstplaner i nøkkelregioner som faller sammen med BTs investeringsområder, f.eks. Latin-Amerika, Midtøsten og Afrika. Vi jobber hardt for å hjelpe kundene å samordne de nettverksbaserte IT-tjenestene på tvers av flere plattformer og svært forskjellige geografier. Vi er svært stolte når en global leder som Syngenta betror oss med et slikt omfattende tjenesteområde. Sammen bruker vi teknologien på en kreativ måte og bidrar til å levere enestående forretningsresultater."

Siden 2000 har BT bidratt til å utvikle Syngentas infrastruktur til å bli et av de mest moderne bedriftsnettverkene i verden.

Hvis du har spørsmål kan du kontakte:
Alexander Havelda, Bite
BT@biteglobal.com
DC14-204

Om BT
BT er en av verdens ledende leverandører av kommunikasjonstjenester og -løsninger, og betjener kunder i mer enn 170 land. Hovedaktivitetene inkluderer leveranse av globale nettverksbaserte IT-tjenester; lokale, nasjonale og internasjonale telekommunikasjonstjenester for selskapets kunder til bruk hjemme, på arbeid og på farten; bredbånd- og internettprodukter og -tjenester samt konvergerende fastlinje/mobile produkter og tjenester. BT består hovedsakelig av fem forretningsområder: BT Global Services, BT Business, BT Consumer, BT Wholesale och Openreach..

I finansåret som sluttet 31. mars 2013, var BT Groups inntekter £18 103 millioner med et resultat før skatt på £2 315 millioner.

British Telecommunications plc (BT) er et heleid datterselskap av BT Group plc og omfatter nesten alle forretninger og eiendeler i BT Group. BT Group plc er notert på børsene i London og New York.

Gå til www.btplc.com hvis du vil ha mer informasjon.