Nyhetstips

T. M. (MITCH) LITTLE TILSATT SOM ADMINISTRERENDE DIREKTØR FOR MARATHON PETROLEUM NORGE AS

Pressemelding   •   jan 08, 2010 17:15 CET

STAVANGER, NORGE, 8. januar 2010 -- Marathon Oil Corporation (NYSE: MRO) annonserte i dag at T. M. (Mitch) Little er tilsatt som administrerende direktør for Marathon Petroleum Norge AS, et heleid datterselskap av Marathon Oil Corporation. Han overtar etter Kristin Færøvik. Little har inntil nå vært General Manager for Marathons Worldwide Drilling and Completions-avdeling lokalisert i Houston, Texas.
– Mitch Littles omfattende operative erfaring vil sammen med hans lederegenskaper gjøre det mulig for Marathon å ta ut potensialet i våre eksisterende operasjoner i Norge, samt lede an veksten i denne viktige delen av Marathons oppstrømsportefølje, sier Gretchen H. Watkins, Marathon Regional Vice President of International Production Operations. – Vi ser frem til å samarbeide med Mitch for å fortsette vår suksess i Norge, sier hun.
Little tok en bachelorgrad i petroleumsteknologi fra University of Wyoming i 1986. Han kom til Marathon i 1986 og har frem til 2004 hatt en rekke tekniske stillinger med økende omfang og ansvar knyttet til selskapets amerikanske produksjonsvirksomhet i statene Wyoming, Louisiana og Oklahoma, så vel som internasjonale operasjoner i Ekvatorial-Guinea, Gabon og Libya.

I 2004 ble han tilsatt som Asset Team Manager for Marathons produksjonsinteresser i Libya og ble i 2007 utnevnt som leder for selskapets operasjoner i Alaska. Little har siden 2008 hatt stillingen som General Manager for Worldwide Drilling and Completions. Han er medlem av Society of Petroleum Engineers.
For mer informasjon om Marathon: www.marathonnorge.no
Mediekontakter: Paul Weeditz +1 713-296-3910