Swisslog As

Tactic Group investerer i automatisert høylager for brettspill

Pressemelding   •   mai 09, 2016 07:26 CEST

Tactic Group er en internasjonal bedrift som produserer barn- og familiespill samt andre produkter innenfor samme kategori. Etter en ekspansiv vekst bestemte de seg for å investere i en automatisert lagerløsning fra Swisslog. Løsningen gir Tactic økt kapasitet samt rask og kostnadseffektiv distribusjon fra deres produksjonsanlegg i Björneborg til deres kunder i over 70 land.

- En effektiv og kvalitativ produksjon og distribusjon er helt avgjørende for oss. Investeringen i det automatiserte lageret er en av flere tiltak som er foretatt for å sikre en fleksibel og pålitelig varestrøm, forteller Markku Heljakka, CEO i Tactic Group.

Tactic Group har gjennom de siste årene konsolidert sin lagerstruktur og bygd ett sentrallager i forbindelse med produksjon i Björneborg. Det gir økt kontroll og tilpasningsevne basert på kundenes og forbrukernes behov og etterspørsel.

Leveransen er en totalløsning som består av en Vectura-stablingskran og en pallskyttel som transporteres mellom de ti nivåene, der hvert nivå har opptil ni pallelokasjoner i dypet. For styring og kontroll av anleggets totale vareflyt bruker de Swisslogs WMS-system som er integrert med Tactics ERP-system. Løsningen er dimensjonert til å håndtere cirka 6 500 paller, der en manuell løsning ville håndtert cirka 1 500 paller på et tilsvarende areal.

- Den største fordelen med løsningen er at den er kompakt, kostnadseffektiv og har høyere kapasitet en et konvensjonelt lager. I tillegg kan produksjon foregå på natten uten bemanning, sier Kai Laaksonen som er logistikksjef i Tactic Group.

Tactic har eksistert i mer enn 49 år, hvor bedriften har basert sin virksomhet på høy grad av innovasjon, egen produksjon, et eget distribusjonsnettverk samt bærekraftig bruk av ressurser. Disse er grunnleggende komponenter for å sikre en høy etterspørsel, god kvalitet, sikkerhet i produkter og leveranser samt å opptre ansvarsfullt.

Om Swisslog
Swisslog designer, utvikler og leverer markedets beste automasjonsløsninger for fremtidsrettede sykehus, lager- og distribusjonsanlegg. Vi tilbyr integrerte system og tjenester fra samme kilde – fra rådgivning og design, til implementering og en livslang kundeservice. Det er våre 2 300 ansatte over hele verden som står bak selskapets suksess, og som bistår våre kunder i mer enn 50 land. Hovedkontoret vårt ligger i Buchs/Aarau i Sveits. Swisslog er representert på det nordiske markedet som en sterk lokal aktør med ca. 350 ansatte i Norge, Sverige, Finland og Danmark. Besøk gjerne oss på http://www.swisslog.com/wds_norge.

Swisslog er en del av KUKA-gruppen, en ledende global leverandør av smarte automasjonsløsninger.

www.kuka.com