Norges Kampsportforbund

Taekwondo med fart og spenning i Mjøndalen til helgen

Pressemelding   •   feb 24, 2011 08:57 CET

Lørdag 26. og søndag 27. februar er det duket for fart og spenning i Mjøndalhallen når Norges Kampsportforbund sammen med Chon-Ji Hokksund arrangerer Nasjonalt Stevne I i Taekwondo. Hele 440 utøvere fra 38 klubber er påmeldt til mesterskapet. På lørdag arrangeres det rekrutteringsstevne for barn, ungdommer og voksne, mens det på søndag er nasjonalt stevne med NM kvalifisering.

Det nye av året er for å kunne delta i Norgesmesterskapet som arrangeres i høst må man ha deltatt i minst et nasjonalt stevne. Dette betyr at hele norgeseliten kommer til Mjøndalen. Blant annet skal elitelaget i taekwondo delta på søndag.

Elitelaget i Taekwondo består av Hasnain  Hussain fra Grorud Taekwondo klubb, Jan Petter Hammer fra Viking Taekwondo klubb, Eirik Bratli fra Mudo Team Furuset, Mona Solheim fra Namsos Taekwondo klubb, Robert Honningsdalsnes fra Grorud Taekwondo klubb og Nikolina Kursar fra Viking Taekwondo klubb.

Liste over deltakere og klubber ligger her http://tkdpaamelding.no/Anonymous/ExportGen.aspx
velg Najonalt Stevne 1 og NM kvalik

Norges Kampsportforbund (NKF) er det tiende største særforbundet under Norges idrettsforbund og olympiske og paralympiske komité (NIF). Forbundet er lokalisert på Ullevål stadion i Oslo. NKF organiserer over 20 kampidretter, hvorav karate, taekwondo, jujutsu og wushu er de fremste konkurranseidrettene.