Næringsforeningen i Trondheimsregionen

Tar pulsen på bygg- og anleggsbransjen i Trondheimsregionen

Pressemelding   •   feb 08, 2016 08:52 CET

Mandag 8. februar inviterer Næringsforeningen i Trondheimsregionen, Håndverkerforeningen i Trondheim og EBA Trøndelag til Byggebørsen 2016 – markedsdagen for eiendom-, bygg- og anleggsnæringen i Trondheimsregionen!

Her blir det oppdatering på byggeprosjekter i regionen på kort og på lang sikt, og muligheter for å bli bedre kjent med kolleger fra bransjen. Nesten 300 har meldt seg på Byggebørsen 2016.

Program:

14:00 Oppmøte/registrering/kaffe

14:30 Åpning v/Berit Rian, adm. direktør Næringsforeningen i Trondheimsregionen og Jomar Grøtan, styreleder EBA Trøndelag

• Start seminardel – markedsutsikter
  • Utleie og transaksjonsmarkedet for næringseiendom. Norion Næringsmegling AS v/Rune Husby, megler/partner
  • Salgsmarkedet for bolig. EiendomsMegler 1 v/Håkon Lutdal, prosjektsjef
  • Kapital, makroøkonomi. Danske Bank v/Frank Jullum, sjeføkonom
  • Byggebransjen sett med en investors øyne. Bjørn Wiggen, styreleder i Salvesen og Thams, partner i Kverva, og styreleder i en rekke andre selskap,tidligere konsernsjef i Orkla.

16:00 Middag

17.10 Byggebørsen del 1

• Prosjektpresentasjoner fra offentlige utbyggere

Kaffepause, mingling

18:50 Byggebørsen del 2

• Prosjektpresentasjoner fra private utbyggere
  • Oppsummering
  • Noen flere prosjekter, antatt prosjektmarked de kommende 2 år. v/Kjell Håvard Nilsen, daglig leder Optiman og medlem Fagråd Bygg og anlegg i NiT

Næringsforeningen i Trondheimsregionen (NiT) er en interesseforening for næringsliv og kunnskapsorganisasjoner i seks kommuner i Trondheimsregionen. Foreningens overordnede mål er å samle næringslivet til et lønnsomt fellesskap, være en pådriver i næringspolitikk, samt skape en attraktiv møteplass for våre 1.600 medlemmer med til sammen 50.000 ansatte.