Adecco Norge AS

Tariffavtale for Adecco-elektrikere

Pressemelding   •   nov 19, 2010 11:27 CET

Adecco har inngått tariffavtale med EL & IT Forbundet, en landsomfattende sammenslutning som organiserer lønnstakere innenfor IKT-, energi- og elinstallasjonsbransjen.

- Vi er glade for at en avtale er på plass, og vi ser fram til et godt samarbeid med El og IT Forbundet, sier Erling Kornkveen, direktør for Adecco Bygg & Industri.

NHO inngikk i mars en overenskomst for bemanningsbransjen, og tariffavtalen er et videre ledd i denne prosessen. Adecco var landets første bemanningsbyrå som inngikk tariffavtale innen bygg, allerede i juni 2006.

– Det er viktig for oss å vise et tydelig avstand fra useriøse aktører, og en tett dialog med fagforbundene er viktig på dette området, sier Kornkveen. - Vi ønsker å være en langvarig, strategisk partner for bransjen, og ser fram til konstruktiv dialog med EL & IT Forbundet om hvordan vi best kan møte de utfordringene bransjen står ovenfor i forhold til bemanning.

Tariffavtalen vil bli gjeldende for alle Adeccos rundt 200 ansatte innen området. I Bergen og Stavanger vil den nye tariffavtalen tre i kraft fra 1.1.2010, i Oslo trådte den i kraft med umiddelbar vinkling

For ytterligere opplysninger, kontakt:
Erling Kornkveen, tlf +47 982 04 775, erling.kornkveen@adecco.no

For eventuelle utfyllende opplysninger om Adecco, kontakt:
Informasjonssjef Anne-Stine Talseth tlf +47 957 33 215 anne-stine.talseth@adecco.no

Adecco er Norges største bemanningsselskap. Vi er landsdekkende med over 100 avdelinger og kontorer, vi har over 8000 medarbeidere i jobb hver dag. Adecco tilbyr midlertidige og faste stillinger i norsk næringsliv og offentlig sektor.

For hver enkelt jobbsøker, er det viktig å finne den riktige arbeidsplassen. Adecco ønsker å bidra til at matchen mellom bedriften og jobbsøkeren blir optimal.