Eniro

Taxi, mat og legevakt på søketoppen 17. mai

Pressemelding   •   mai 19, 2014 13:56 CEST

(Oslo, 19. mai 2014). Søkene på Gule Sider på 17. mai reflekterer at hele Norge er ute på farten for å feire nasjonaldagen. Behovet for transport og mat topper søkestatistikken – sammen med legevakten.

Gulesider.no brukes ukentlig av 1, 2 millioner nordmenn og i tillegg benytter over en halv million av oss Gule Sider på mobilen hver uke. Søketallene baserer seg på lokale søk fra hele landet og gir derfor en god indikasjon på hva slags tjenester og produkter nordmenn er mest opptatt av.

– Det er ikke overraskende at taxi og restauranter topper søkelistene på en av årets største festdager. På femteplass finner vi også legevakten, noe som kan tyde på at feiringen ikke ender ikke like godt for alle, kommenterer Pierre Mårtensson, administrerende direktør i Eniro.

Topp 10 søk på 17.mai (nasjonalt)

1. restauranter
2. opplysningen
3. taxi
4. restaurant
5. legevakt
6. kart
7. spisesteder
8. kjørerute
9. bunader
10. veibeskrivelse

Bruk av Gule Sider fra mobilen øker kraftig, over 20 prosent det siste året, og over 40 prosent av produktsøkene på Gule Sider kommer nå fra mobile enheter.

–Nettopp på dager som 17. mai merker vi hopp i bruk av de mobile versjonene av Gule Sider. Ser vi på søkene gjort i Gule Sider-appen isolert topper også behovene for mat,  transport og umiddelbar legehjelp. I tillegg finner vi apotek, politi og Eidsvollsbygningen, noe som kanskje er spesielt for 200-årsjubileet i år, forteller Mårtensson.

For mer informasjon, vennligst kontakt:Renate Morken, kommunikasjonssjef i EniroE-post: renate.morken@eniro.com, mobil 476 03 968

Eniro er et av Nordens største søkeselskap. Selskapet har rundt 2800 ansatte og har vært notert på Nasdaq OMX Stockholm siden 2000. I 2013 hadde Eniro 3 660 MSEK i inntekter, med et resultat før avskrivninger (EBITDA) på 849 MSEK. Mer enn 80 prosent av Eniros annonseinntekter kommer fra digitale kanaler. Hovedkontoret ligger i Stockholm. Mer om Eniro på www.enirogroup.com

Eniro – Oppdag nærheten. Søk lokalt.