Grafia Kommunikasjon AS

Pressemelding   •   nov 03, 2010 11:18 CET

TC Connect har blitt Offisiell VM-Leverandør og går for gull under VM på ski i Oslo i 2011. TC Connect AS skal bidra med sin kompetanse innen radiokommunikasjon. Trygghet og sikkerhet er særdeles viktig ved slike store arrangementer. Flere tusen mennesker er i sving for å få til dette arrangementet. Kommunikasjonsflyten må fungere.

Fra onsdag 23. februar til søndag 6. mars 2011 arrangeres VM i nordiske grener i Holmenkollens nye nasjonalanlegg. I løpet av 11 dager gjennomføres 21 øvelser innen langrenn, kombinert og hopp. I tillegg foregår det en rekke kultur- og festivalarrangementer både i Holmenkollen og i Oslo sentrum.

TC Connect AS bidrar med:

• Innstallasjon av en basestasjon i Holmenkollen for å øke kapasiteten på TETRA Connect-nettet.

• Gi Ski-VM tilgang til TETRA Connect i hele dekningsområdet

• 24/7 driftsovervåkning

• Prosjektledelse

• On-site teknisk support

• Opplæring av nøkkelpersonell

• Utleie av et større antall radioterminaler

Billedtekst:

Sikker og trygg kommunikasjon er på plass under VM på ski i Oslo. Fornøyde parter etter at avtalen er i boks. Fra venstre Sindre Torp (KAM i TC Connect), Roy Evensen (Arrangemenssjef OSL2011) og Harald Bergby (Sales Manager i TC Connect).

TC Connect AS er et selskap som har drevet med radiokommunikasjon siden tidlig på 70-tallet. Selskapet er en totalleverandør av alt innen radiokommunikasjonsutstyr og løsninger. Kjernekompetansen er radiokommunikasjon, kontrollrom samt kommunikasjonsløsninger for lyd, video, tale og data. TC Connect AS har hovedkontor i Oslo og avdelingskontorer i Bergen, Gjøvik, Stavanger og Trondheim samt flere lokale samarbeidspartnere.