Nyhetstips

Team Åge vant en halv million for Sarpsborg-rocken

Pressemelding   •   feb 08, 2010 11:50 CET

Etter flere spennende uker ble det i kveld avgjort, Team Åge trakk det lengste strået og kan juble over muligheten til å dele ut 500 000 kroner til en rockecontainer i hjembyen Sarpsborg. Pengene gis av Korslagets støttepartner Gjensidigestiftelsen. Den folkekjære artisten Åge Sten Nilsen og hans kor tok seieren hjem til Sarpsborg under Korslaget på TV2 i kveld. han får da gleden av å dele ut midler til et lokalt initiativ. Gjensidigestiftelsen er støttepartner til Korslaget og gir pengene til en rockecontainer i Sarpsborg.

- Det er helt fantastisk å kunne hjelpe mine sambygdinger og sørge for at ungdommen har noe å gjøre. Vi satser også på at Sarpsborg nå blir den nye rockehovedstaden, smiler en fornøyd Åge Sten Nilsen.

Dette blir byens andre rockecontainer, men Åge mener det trenges en til. -Den skal være fullt utstyrt med instrumenter og administreres av ungdomsklubbene i byen. Et slikt tiltak aktiviserer ungdom som faller utenfor organisert idrett og andre kulturaktiviteter. Vi synes det er et veldig flott initiativ for ungdommen i Sarpsborg, sier distriktsansvarlig hos Gjensidigestiftelsen, Linda Scott.

Penger til lokalmiljø og hverdagshelter
- Vi gratulerer Team Åge og Sarpsborg. Det var en verdig vinner. Initiativet er helt i tråd med det stiftelsen står for, nemlig å støtte initiativer fra hverdagshelter og lokalmiljøer rundt i landet som bidrar til trygghet og helse, avslutter Scott.

Fakta om Gjensidigestiftelsen:
• 1. november 2007 ble Gjensidigestiftelsen etablert.
• Gjensidigestiftelsen er en frittstående og uavhengig stiftelse og har som formål å gi støtte til allmennyttige formål.
• Gjensidigestiftelsen skal hvert år dele ut den årlige avkastningen på stiftelsens egenkapital.
• Stiftelsen gir penger til prosjekter som dreier seg om trygghet og helse.
• Siden oppstart har stiftelsen delt ut over 400 millioner kroner til drøyt 2000 prosjekter.

Kontaktpersoner:
Siri Nodland Raste, leder gavetildelinger Gjensidigestiftelsen – telefon 908 78 718

På bildet: Linda Scott

www.gjensidigestiftelsen.no
Ytterligere informasjon Gjensidigestiftelsen Siri Nodland Raste Tlf.: 908 78 718