Tele2 Norge

Tele2 innfører sikkerhet mot høye mobilregninger i utlandet

Pressemelding   •   jun 20, 2011 13:48 CEST

Tele2 utvider kostnadskontrollen for databruk på mobilen og mobilt bredbånd i utlandet. Løsningen ble implementert for EU/EØS i fjor, og nå inkluderes resten av verden. Dermed er kundene sikret mot høye regninger ved bruk av data på mobilen i utlandet.

– Sommeren er høysesong for utenlandsreiser, og vi ønsker at våre kunder skal kunne reise hvor de vil uten å være urolige for at mobilregningen kommer ut av kontroll som følge av databruk, sier salgs- og markedsdirektør Christian Sæterhaug i Tele2.

Sæterhaug forsikrer om at kundene enkelt kan deaktivere kostnadskontrollen dersom de har behov for å benytte data regelmessig i utlandet. Den nye standardtjenesten er innført for at kunder skal slippe en ubehagelig overraskelse når mobilregningen kommer etter et utenlandsopphold.

– Kostnadskontroll på databruk er viktig å ha på plass med tanke på at antallet smarttelefoner har økt kraftig i markedet. Denne løsningen vil fungere som et sikkerhetsnett for de kundene som ikke er klar over at applikasjoner og e-postklienter kan føre til datatrafikk uten at brukeren selv har initiert en handling, sier Sæterhaug.

Kostnadskontrollen, som ble innført 9. juni, innebærer at mobilkundene blir varslet via SMS når mengden datatrafikk overskrider 400 kroner, og at telefonen sperres automatisk for datatrafikk når beløpet har nådd 500 kroner.

For mer informasjon, vennligst kontakt:
Christian Sæterhaug, salgs- og markedsdirektør Tele2 Norge
Mobil: +47 4131 9124, E-post: christian.saterhaug@tele2.com

Om Tele2
Tele2 er en av Europas ledende alternative telekomoperatører. Vårt oppdrag er å levere rimelig og enkel kommunikasjon til alle, alltid. Tele2 har som mål å alltid tilby markedets beste priser. Vi har 30 millioner kunder i 11 land. Tele2 tilbyr mobil, fast bredbånd og telefoni, data nettverkstjenester, kabel-TV og innholdstjenester. Helt siden svensken Jan Stenbeck grunnla selskapet i 1993 har Tele2 vært en sterk utfordrer til tidligere statlige monopolselskaper og andre etablerte selskaper. Tele2 har vært notert på OMX Nordic Exchange siden 1996. I 2010 omsatte Tele2 AB for SEK 40 milliarder og hadde et driftsresultat (EBITDA) på SEK 10,3 milliarder. Tele2 Norge AS omsatte i 2010 for NOK 2,6 milliarder. Tele2 har sin styrke i å være er et kundedrevet selskap - vi tilbyr enkle, smidige teleløsninger for mobilbrukere over hele landet, og holder lave priser fordi vi også i vår drift har høyt fokus på lave kostnader og enkel administrasjon .