TeleComputing ASA

TeleComputing inngår IT OnDemand avtale med Mediq Norge verdt MNOK 10

Pressemelding   •   des 14, 2009 09:55 CET

Mediq Norge AS, en ledende leverandør av helsepleieprodukter til offentlige og private institusjoner og bedrifter i Norge, har valgt å forlenge samarbeidet med TeleComputing i ytterligere 5 år. Avtalen innebærer at Mediq Norge og deres ansatte får levert IT OnDemand tjenester fra TeleComputings sentraliserte, “en-til-mange” IT-plattform. Samlet forventet kontraktsverdi er MNOK 10.
Mediq Norge AS er en grossist med helse som eneste satsningsområde. Selskapets integrerte it- og logistikkløsninger gir store effektiviseringsgevinseter i verdikjeden. Disse elementene samlet gjør at Mediq Norge kan tilby sine kunder kostnadseffektive og verdiøkende tjenester. Selskapet har ca. 100 ansatte og omsatte for 360 millioner kroner i 2008.

- Mediq Norge har vært kunde hos oss siden 2001. Dette betyr også at de allerede er meget godt kjent med våre løsninger og hva dette innebærer både for selskapet og egne ansatte, som f.eks. enkel og sikker IT tilgang uansett tid, sted eller terminalutstyr. Vi ser dette som nok en bekreftelse på at våre sentraliserte driftsløsninger oppfyller markedets krav på kostnadseffektivitet, tilgjengelighet og sikkerhet. Vi er meget stolte av å få fortsatt tillit, sier Sven Tore Kaasa, Administrerende direktør i TeleComputing.
For mer informasjon, kontakt:
TeleComputing ASA: Sven Tore Kaasa, Administrerende direktør, tlf: +47 92 25 00 19

Om TeleComputing
TeleComputing er en ledende tilbyder av cloud computing, sentraliserte IT OnDemand løsninger og outsourcing på det nordiske SMB markedet. Datterselskapet Kentor er systemintegratører som tilbyr kvalifiserte bransje- og virksomhetsspesialister, systemutvikling og IT-rådgivning. TeleComputing konsernet har 700 ansatte på 7 lokasjoner i 3 land og 800 bedriftskunder i Norden. TeleComputing ASA har vært notert på Oslo Børs siden år 2000. Mer informasjon: www.telecomputing.no.