Eniro

Telefonkatalogen for Rogaland er på vei

Pressemelding   •   apr 14, 2009 08:19 CEST

(Oslo, 14. april) I disse dager starter distribusjonen av Telefonkatalogen 2009 til husstander i Rogaland. Alle hustander som ikke tidligere har reservert seg mot katalogen, får den levert på døren i løpet av de nærmeste ukene.

- 17. april starter vi distribusjonen av Telefonkatalogen 2009 til husstander i Rogaland. Vi er opptatt av å levere katalogen til alle som ønsker den. I tillegg minner vi alle som har reservert seg mot katalogen om å merke døren sin godt med navn slik at vi unngår å levere feil, sier Bård Hammervold, kommunikasjonsdirektør i Eniro Norge.

Normal distribusjon i påvente av endret Ekomforskrift
Eniro distribuerer Telefonkatalogen til husstander i Norge på oppdrag fra Samferdselsdepartementet. De som ikke ønsker katalogen har kunnet reservere seg via Internett og telefon i forkant av distribusjonsstart. Den 13. februar offentliggjorde samferdselsminister Liv Signe Navarsete en fremtidig omlegging av Ekomforskriften, noe som innebærer at det kan bli en bestillingsordning for Telefonkatalogen. Inntil en forskriftsendring er vedtatt, vil distribusjonen av Telefonkatalogen 2009 gå som normalt.

- Mange har ringt til oss etter Samferdselsdepartementets uttalelse om en mulig bestillingsordning og er bekymret for å ikke få årets katalog. Det gjør de. Vi følger dialogen mellom departementet og Telenor, men årets kataloger leveres til alle som ikke aktivt har reservert seg, forteller Hammervold.

Merke dør med navn
Eniro minner alle som har reservert seg mot Telefonkatalogen om å merke døren godt med navn, slik at de som deler ut katalogene finner frem til riktig dør. Totalt 30 000 frivillige landet over er involvert i distribusjonen av Telefonkatalogen.

For mer informasjon; kontakt:

Bård Hammervold, kommunikasjonsdirektør Eniro Norge AS
tlf. 995 83 120 / bard.hammervold@eniro.no