The Body Shop

The Body Shop lanserer 100% veganske øyenskygger

Pressemelding   •   jul 19, 2016 13:29 CEST

VÆR UNIK

Vi mener makeup uttrykker din personlighet, og derfor lanserer vi nå våre nye, 100% veganske, Down to Earth Eyeshadow paletter!

Inspirert av jordens naturlige farger og beriket med Community Trade marula, babassu - og sesamolje er dette en mild formel for den sarte huden ved øynene. Disse svært pigmenterte skyggene er bemerkelsesverdig gode å blende – du kan lage en look som virkelig utstråler ditt sanne jeg.

Du kan få alt fra dramatiske ”smoky eyes” til en naturlig hverdagslook. Spekteret av farger og nyanser kan brukes både vått og tørt for at du skal kunne oppnå akkurat det uttrykket du ønsker. Og kanskje det beste, produktene er godt for både huden din og planeten.

• Ingen petrolatum
  • Ingen mineraloljer
  • Ingen parabener
  • 100% vegansk
  • Passer for sensitiv hud

Øyeskyggene er tilgjengelig i 6 forskjellige fargekombinasjoner, hvor alle byr på forskjellige looker.

1 PALETT – 3 LOOKS

Du trenger bare 1 av våre Down to Earth paletter for å lage 3 unike looker! Om du søker en enkel naturlig look, ”smokey eye”-look eller bare noe for å definere ytterste del av øyelokket for en tur ut på byen – en Down to Earth palette har alt du trenger til enhver anledning.

• Enkel å påføre 97% enig*
  • Jevn fordeling 96% enig*
  • Flasser ikke av 97% enig*
  • Sitter lenge 91% enig*

*Basert på egenevaluering av 100 kvinner

Prisliste

Down to Earth Eyeshadow Quad (4 ulike farger) 279,-

Down to Earth Palette (8 ulike farger) 449,-

Double-ended Eyeshadow Brush

Tilgjengelig i butikk og på nett fra 1. august 2016

Om The Body Shop

The Body Shop er et globalt skjønnhetsmerke som ble grunnlagt i Brighton, UK i 1976. The Body Shops visjon er å skape en positiv endring i verden gjennom å tilby produkter som er inspirert av det naturlige, produkter av høy kvalitet og ikke minst gjennom en etisk forsvarlig og bærekraftig produksjon. The Body Shop gikk i bresjen for at forretningsdrift kan og skal være en kilde til noe godt. Etter at The Body Shop ble kjøpt av L’Oréal i 2006 kunne visjonen oppskaleres. The Body Shop har nå over 3000 butikker fordelt på 60 land.

Om Enrich Not Exploit™

Enrich not Exploit™ er The Body Shops banebrytende, globale CSR-strategi. Denne strategien ligger til grunn for hver eneste del av The Body Shops virksomhet og støtter opp om The Body Shops målsetning om å bli et av verdens mest etiske og miljøvennlige globale selskaper.

Den nye CSR-strategien omfatter de etiske prinsippene The Body Shop er bygget på og er et omfattende program av globale aktiviteter og spesifikke mål som berører hver eneste del av selskapet. Under hver og en av CSR-strategiens tre underområder – mennesker - produkter – planeten – har The Body Shop satt seg målbare, spesifikke mål som skal oppnås I løpet av 2020 og som stiller selskapet til ansvar for å levere.

Enrich not Exploit™ - It’s in our hands

The Body Shop i Norge

The Body Shop ble etablert i Norge i 1987. I Norge har vi for tiden ca. 50 butikker fra Alta i nord til Kristiansand i sør. Aktivisme og frivillig arbeid har alltid vært og er fortsatt en viktig del av The Body Shop, også i Norge. Blant annet kan hver enkelt medarbeider benytte tre timer i måneden til frivillig arbeid og få dette dekket av arbeidsgiver. De siste årene har The Body Shop i Norge bidratt med frivillig arbeid for TV-aksjonen, Røde Kors, Frelsesarmeen med flere.