Drabant Music

The Dogs legger ut på ny turné

Pressemelding   •   nov 18, 2016 12:18 CET

2016 har mildt sagt vært et innholdsrikt år for The Dogs. Fire singler, et studioalbum, et livealbum og fulle hus over det ganske land – i tillegg til at de varmet opp for selveste Bruce Springsteen i Frognerparken foran 37.000 publikummere og la ut på en lengre turné rundt om i Europa sammen med Kvelertak. Det ser dog ikke ut som 2017 blir mindre travelt for gutta. Nyåret sparkes nemlig i gang (som fjoråret og årene før der) med et splitter nytt album; Death By Drowning.

Turnéen som The Dogs nylig la bak seg ble belønnet med utelukkende gode kritikker;

"The Dogs er samspilte og fungerer som et nysmurt maskineri. Foruten eksplosiviteten de leverer, er det overraskende mye kyss, klapp og klem innad bandet. Gutta koser seg, publikum elsker dem. Hva kan stoppe dette løpske godstoget på veien mot fullstendig destruksjon, eller verdensherredømme? Ingenting! Schau og resten av The Dogs treffer nok en gang spikeren på hodet, slår den gjennom likkista og gir absolutt alt av seg selv. Kristopher Schau er Gud. The Dogs er best!" (Metal Hammer)

"Hell, The Dogs offer serious competition even to Kvelertak in terms of being the best live band in Norway, and much of that appeal owes to the bizarre antics of their vocalist" (Rockfreaks)

På nyåret tar The Dogs turen til følgende byer:

02. feb: Sjøboden, Mandal
03. feb: Glassmagasinet, Horten
04. feb: Gamlebyen Kulturhus, Fredrikstad
10. feb: Beta, København
11. feb: Feelgood, Halden
15. feb: Bastard, Tromsø
16. feb: Bastard, Tromsø
17. feb: Blåfrost, Rognan
18. feb: Studenthuset UFO, Bodø
24. feb: Rockeklubben i Porsgrunn
25. feb: Rockeklubben i Porsgrunn - fri aldersgrense!
25. feb: Rockeklubben i Porsgrunn
10. mars: Klubben – Samfunnet, Trondheim
11. mars: Rød Snø, Mo i Rana
22. mars: Trashpop, Kristiansand
23. mars: Martinique, Stavanger
24. mars: Flytten, Haugesund
25. mars: Garage, Bergen
31. mars: Terminalen, Ålesund
01. april: Gymmen, Nordfjordeid
7. april: Kongsvinger, Vinger Pub
8. april: Rockefeller, Oslo

// Følg The Dogs på Facebook, Instagram og Twitter for oppdateringer //

Drabant Music er et nyoppstartet plateselskap som jobber med CC Cowboys, Raga Rockers, deLillos, The Dogs, Tommy Tokyo, Natasja Holmboe, Zuma, Narum og Waaktaar & Zoe.