Drabant Music

The Dogs slipper låt om hjembyen

Pressemelding   •   okt 14, 2016 08:00 CEST

I det The Dogs forlater hjembyen for å reise ut på turné sammen med Kvelertak, slipper de singelen «Oslo». Hør den i SpotifyTidal eller iTunes!

The Dogs har markert seg som et av de mest hardtarbeidende bandene i Norge de siste årene, med et utall utgivelser og livejobber. 2016 var intet unntak. Fire singler, et studioalbum, et livealbum og fulle hus over det ganske land. I tillegg rakk de å varme opp for Bruce Springsteen i Frognerparken foran 37.000 publikummere og legge ut på en lengre turne i Europa med Kvelertak. Ingen grunn til å hvile på laurbærene av den grunn.

2017 sparkes i gang (som fjoråret og årene før det) med et splitter nytt album. «Death By Drowning» slippes første mandagen på nyåret, men første singelen «OSLO» slippes i dag! Som frontmann Kristopher Schau sier det:

«Jeg hadde lyst til å lage en låt som sto og vippa litt mellom gøy og farlig. Det der øyeblikket i Oslo sentrum, natt til lørdag, hvor kvelden kan bikke enten den ene eller andre veien. Egentlig akkurat det samme øyeblikket som mødrene våre følte de måtte gripe inn hvis vi lekte litt røft i barneårene, «Nå roer dere ned, før en av dere begynner å gråte». 25 år senere, natt til lørdag, og stemninga er akkurat den samme.»

Gjestevokalist og «duettpartner» på låta er Torgny Amdam. Kjent fra bl.a. Amulet og som soloprosjektet Torgny.

«Du finner jo ikke en fyr som låter mere Oslo og potensielt livsfarlig, så klart vi måtte ha med Torgny».

The Dogs spiller på følgende steder de neste ukene:

14.10 Trondheim, Byscenen
04.11 Haugesund, Bakgården
05.11 Tønsberg, Støperiet

// Følg The Dogs på Facebook, Instagram og Twitter for oppdateringer //

Drabant Music er et nyoppstartet plateselskap som jobber med CC Cowboys, Raga Rockers, deLillos, The Dogs, Tommy Tokyo, Natasja Holmboe, Zuma, Narum og Waaktaar & Zoe.