Sceneproduksjoner AS

The Miracle Men for første gang i Norge

Pressemelding   •   okt 25, 2016 10:06 CEST

The Miracle Men - en ny sjanger sceneshow?

Et helt ny type show som redefinerer konseptet magiker - tilpasset dagens publikum

De kombinerer illusjoner, psykologisk manipulasjon og showmanship - og sikter etter noe som er mye mer en et trylleshow. Britene Jon Ensor og Paul Martin har premiere på deres nye show; The Miracle Men på Edderkoppen scene 1. november 2016.

Internasjonalt har det, de siste årene, vært en stor bølge av interesse rundt magishow. Franchiseforestillingen "The illusionists" slo alle billettsalgsrekorder og har vært med til denne utviklingen. I London’s West End har det dukket opp en rekke magiforestillinger. Jon og Paul sammen med sin arrangør Eivind Birkeland mener de har noe nytt, annerledes og spennende å tilby.

"Dette er ikke bare nok et trylleshow. Det er ingen store illusjoner, og ingen tryllerekvisitter. Dette showet handler mye mer om de to artistenes evner og hva de er i stand til. Det er intimt, ekte, og det gir deg garantert bakoversveis".

Showet vil fremføres på Engelsk men er tilrettelagt for det norske publikum. Disse to har en kombinasjon av vittig britisk humor, en kjepphøy, men likevel elegant stil, og et show som er uforglemmelig mirakuløs.

Jon Ensor og Paul Martinhar begge jobbet som profesjonelle artister i mange år.De startet med å jobbe på mindre og eksklusive eventer og utførte "nærmagi" på større eventer. Utviklingen av The Miracle men konseptet startet i 2013 da Paul startet med "Standup" og Jon mer som konferansier. Dette ga de begge smaken på å jobbe på større scener og inspirasjonen til å sette opp en større forestilling. De var begge sikre på at de ønsket og lage noe nytt og annerledes og ikke et tradisjonelt trylleshow.

“Vi prøver å komme vekk fra magiske kliseer, og jeg tror vi har lykkes med dette.Triksene skal føles som om de er ekte - til den grad at det blir nesten kontroversielt.Showet skal være ordentlig morsomt, men humoren skal ikke være kleint tryllekunstner humor.Mye av inspirasjonen kommer fra stand-up komedie.”

Jon Ensor og Paul Martin har i mange år opptrådt rund om i verden i private selskaper og på store eventer. Deres oppdragsgivere er alt fra kongelige til Hollywodstjerner og de rikeste foretningsmenn og statsoverhoder står på kundelistene. For aller første gang vil det være mulighet til å oppleve dette på en scene hvor publikum kan skaffe seg billetter. Når det gjelder innholdet holder de kortene tett til brystet og avslører intet men kan garantere at publikum vil gledes over showet.

"Det vil bli en morsom show, og avslutningsnummeret vil bli noe som aldri har blitt vist i Norge tidligere. Vi kan ikke si for mye men lover deg en kveld du kommer aldri til å glemme!”