Thon Hotels

Thon Hotels styrker sin posisjon på innlandet med hotell på Fagernes

Pressemelding   •   aug 28, 2015 11:50 CEST

Thon Hotels har inngått en franchiseavtale med Fagernes Hotell. Hotellet er et fullservicehotell med 138 rom og stor konferanse avdeling i sentrum av Fagernes, i hjertet av Valdres.

Avtalen innebærer at hotellet blir markedsført under Thon Hotels sin profil. Hotellets nye navn blir Thon Hotel Fagernes fra 1.januar 2016.  Hotellet drives av Pandox Operations som er det operative selskapet til Pandox som eier hotellet. Ellen Berntsen er ansatt som ny hotelldirektør og vil tiltre sin nye rolle i forbindelse med tilslutningen til Thon Hotels 1.januar 2016.

- Med Fagernes Hotell som en del av Thon Hotels, styrker kjeden ytterligere sin posisjon i regionen. Hotellet er et optimalt hvilepunkt for våre kunder som beveger seg på strekningen mellom Bergen og Oslo, sier Konserndirektør Hotell & Restaurant Morten Thorvaldsen.

- For oss er det svært spennende å komme inn et partnerskap med et etablert merkenavn som Thon Hotels. Vi er overbevist om at samarbeidet vil bidra til å øke kundegrunnlaget vårt. Thon Hotels tilbyr et profesjonelt salgs- og markedsapparat som vi ser frem til å bli en del av, sier Vice President Helge Krogsbøl i Pandox Operations.

Fagernes Hotell drives i dag under navnet Quality Hotel & Resort Fagernes.

_______________________________________________________________________________

Om Fagernes Hotel

Fagernes Hotell er totalt på 14000 m2 og har 138 moderne rom med god standard. Hotellet har en stor konferanse avdeling, flere store restaurant områder, stort fitness senter og innendørs svømmebasseng. Hotellet ligger sentralt i Fagernes sentrum og er det naturlige møtested i Valdres.

Om Pandox

Pandox er en ledende hotelleier i nord Europa med fokus på større hoteller i viktige fritids og forretningsdestinasjoner. Pandox hotell portefølge teller 104 hoteller med ca 22.000 rom i åtte land. Pandox sin virksomhet omfatter utleie av hoteller med lange leiekontrakter med kjente nasjonale og internasjonale leietagere og egen operatør virksomhet i egne hoteller. Pandox ble grunnlagt i 1995 og selskapets B-aksjer er siden 18. juni 2015 notert på Nasdaq Stockholm

Kontaktperson i Pandox

Helge Krogsbøl
Vice President
Director Operations Scandinavia

Phone +46 8 506 205 50
Mobile +47 48 40 44 76
helge.krogsbol@pandox.se

_______________________________________________________________________________

Thon Hotels er en av Norges største hotelloperatører, og er en del av Olav Thon Gruppen. Hotellkjedens portefølje består av 66 hoteller i  Norge,1 i Sverige, 5  i Brussel og 1 i Rotterdam. Hotellene er delt inn i konseptene Budget, City og Conference. Thon Hotels har over 2,6 millioner gjestedøgn i løpet av et år.