Ving Norge AS

Tid for storbytur – dobling til New York

Pressemelding   •   nov 04, 2016 13:35 CET

Den norske kronen har styrket seg kraftig de siste månedene, og det gir utslag på reiselysten. Norges største feriearrangør, Ving, økte salget av storbyreiser med 10 prosent i oktober.

- Det er helt tydelig at kronekursen har påvirket reiselysten, sier informasjonssjef Elisabeth Larsen-Vonstett i Ving. Fra å ha hatt en nedgang i storbysalget på mellom 15 og 20 prosent i sommer, har feriearrangøren økt salget av storbyreiser med ti prosent i oktober sammenlignet med samme periode i fjor.

- Fremgangen er spesielt tydelig på London og New York, etterspørselen etter reiser hit har styrket seg betydelig de siste tre ukene. Vi ser faktisk en dobling i salget av reiser til New York denne høsten, sammenlignet med høsten i fjor. Det kommer nok til å ligge julegaver både fra Oxford Street og Fifth Avenue under mange norske juletrær i år, tror Larsen-Vonstett.

5 på topp i høst

• 1.London
  • 2.Barcelona
  • 3.Roma
  • 4.Riga
  • 5.Budapest

Byer med størst vekst i høst

• 1.New York + 97 %
  • 2.Dublin + 74 %
  • 3.Madrid + 61 %
  • 4.Barcelona + 48 %
  • 5.Budapest + 33 %

Ving er Norges største reisearrangør med reiser til mer enn 300 reisemål i over 40 land. Ving arrangerer charterreiser, fleksible pakkereiser med rutefly, i tillegg til flybilletter og hotell for de som vil reise på egen hånd. Reisene selges via internett, telefon, i egne butikker samt utvalgte reisebyråer over hele landet. Ving Norge AS har 89 ansatte og over 400 000 reisende årlig.