TV 2

Tidenes Premier League-start for TV 2

Pressemelding   •   aug 10, 2015 11:21 CEST

Premier League-åpningen satte ny rekord for TV 2 på lørdag. Blant seerne mellom 20 og 49 år var TV 2 Sport Premium Norges nest største TV-kanal!

Seerandelene fra Premier League-starten i helgen er klare, og TV 2 satte ny rekord!

I den kommersielle målgruppen 20-49 år fikk TV 2 Sport Premium lørdag en andel på hele 11,3 prosent (9,3 prosent på åpningslørdagen i fjor). Sport Premium var dermed Norges nest største TV-kanal i denne aldersgruppen.

- Dette er en herlig bekreftelse på at interessen for Premier League er større enn noen sinne, sier sportssjef Vegard Jansen Hagen i TV 2.

Blant alle TV-seerne (12+) fikk kanalen en andel på 6,6 prosent og var dermed jevnstor med TVNorge. (I fjor hadde kanalen en andel på 5,1 prosent på åpningsdagen).

- Det er også en bekreftelse på at TV 2s satsing på engelsk fotball faller i smak hos seerne. Vi opplever enormt mye positiv feedback etter helgens premiere og de rekordhøye seerandelene forteller at engelsk fotball er i vinden som aldri før. Vi har satset målrettet på å utvikle produktet og heve interessen år for år. Vi legger store ressurser i å formidle med lidenskap, kunnskap, nærhet og nerve. Det er vår suksessoppskrift. Derfor er også studio på arena viktig for å ta med seerne tettere på Premier League enn noen gang før, sier Vegard Jansen Hagen.

Søndagens privatkamp mellom Vålerenga og Real Madrid ble sett av 295.000 seere (andel 54,6 prosent i 12+).

- Med utgangspunkt i treningskamp, august og kampstart-tidspunktet, kl. 15.00, er vi veldig fornøyde med seertallene på Vålerenga – Real Madrid. En norsk gullkalv i en av verdens største fotballklubber er en historie seerne ikke blir mett på, sier sportssjef Vegard Jansen Hagen.

Hovedkampen i Tippeligaen mellom Odd og Molde på TV 2 Zebra ble sett av 204.000 (andel 16,7 i 12+).

TV 2 er Norges største kommersielle tv-kanal og en av landets sterkeste merkevarer. TV 2 er en del av mediehuset TV 2, og virksomheten omfatter både tv, internett, mobil samt nye interaktive plattformer. Mediehuset TV 2 står bak en rekke etablerte merkevarer som TV 2, TV 2 Nyhetskanalen, TV 2 Zebra, TV 2 Bliss, TV 2 Sportskanalen, TV 2 Humor, TV 2 Sumo, TV2.no, TV 2 Mobil og TV 2 Skole. TV 2 er et selskap i vekst, og det drives betydelig forretningsutvikling knyttet til morgendagens medier.