CMC Markets Norway

Tightere spreader

Pressemelding   •   okt 15, 2010 14:23 CEST

En trader er gjerne opptatt av å kunne utføre sine transaksjoner hurtig, prisist og til den beste oppnålige prisen. Det være seg inngang eller utgang på alle finansielle instrumenter.

Tightere spreader
tar tradere og investorer til et høyere nivå for ordreutførelse. Det gir dem en større  prisnøyaktighet, gjennomsiktighet og dermed bedre oversikt på kursutviklingen.

Til nå har markedsaktører akseptert at flere investeringsklasser ligger eksempelvis kjøper 9.87 mot selger 9.88. Altså har spreaden vært rundet opp med 0.01. Vi kutter avrunding i ordrebildet til fordel for kunden. Den nye prissettingen, gjør at kundene av CMC Markets kan handle selekterte CFDer med et ordrebilde som i tilsvarende tilfelle vil vise 9.872 mot 9.876. En spread på kun 0.004 istedenfor 0.01.

CMC Markets lanserer nå en ekstra desimal. Med tillegg av en ekstra desimal på våre spreader,  vil prisingen nå bli enda mer presis enn tidligere. I praksis betyr dette at man kan trade på mindre bevegelser enn tidligere. Endringen skjer automatisk, og i samme sekund det lanseres den 16. oktober vil tradere og investorer hos CMC Markets nyte godt av endringene. Globalt tar vi ordreutførelse og prisnøyaktighet til et “institusjonelt” nivå, sier markedsstrateg Ole Arntzen.

EUR USD vil bli handlet med 5 desimaler og differansen på kjøps og salgskurs vil være 1.6 pips. Svært få CFD-leverandører kan konsekvent vise slik spread til enhver tid. Det er ingen tvil om at dette gir oss et konkurransefortrinn i forhold til andre aktører i markedet. Hvis EUR USD handles på 1.3834 mot 1.3836 vil vår nye prising for eksempel være 1.38342 mot 1.38358. Nedenfor er eksempel på hvordan 5 desimaler kan se ut i AUD GBP og JPY HKD.

Liten forandring, større gevinst. Forandringen vil kun ha fordeler på det underliggende instrumentet som handles. En ekstra desimalplassering betyr at den presise prisingen tilfører og øker likviditen for kunden og mulighetene for raskere gevinster.

Stopp-loss effektuering på presisjonsprising.
Hvor presisjonsprising virkelig er viktig, er ved stopp-loss. La oss si at man har en stopp-loss på 10. Med en avrundet pris, vil en pris på 10.25 rundes til 10 blank, og kan løse ut stopp-loss når prisen er 10.25, istedenfor 10. Med presisjonsprising ville stopp-loss i tilsvarende tilfelle ikke bli effektuert, da man vil kunne se 10.25 istedenfor 10.

For ofte , hevder CFD-leverandører at de har den laveste spreaden eller den laveste prisen, men meglerfirmaene klarer sjeldent leve opp til disse løftene når det er travelt og volatilt i markedene.  Med vår nye presisjonsprising vil det alltid være en konkurransedyktig pris å handle instrumentene på”, sier hovedeier i CMC Markets Peter Cruddas fra London.

Ved siden av ny presisjonsprising har vi nylig kuttet spreadene på essensielle instrumenter for å sikre kundene tilgang på kontinuelig konkurransedyktig prising. Oljekontrakter 4 punkter og EUR USD 1.6 punkter. I tillegg har vi i september lansert analyseprogrammet Pattern Recognition .

Målet med endringene er å gi kundene våre enda bedre handelsløsning med stadig bedre verktøy og kurser å trade på. Dette bidrar til at de finansielle markedene blir enda mer gjennomsiktige og effektive, som alltid vil være en fordel for investorer, avslutter Arntzen hos CMC Markets.

Kontaktperson(er):

Adm Dir - Nicolay Eger Telefon:22019700 Mobil:41440779 E-post:p.eger@cmcmarkets.com Ole Arntzen Telefon:2201 9727 Mobil:
E-post:O.Arntzen@cmcmarkets.com