Norges Kampsportforbund

Til kvartfinaler i Dutch Open

Pressemelding   •   feb 20, 2011 08:55 CET

Hasnain Hussain (-58 kg) fra Grorud Taekwondo Klubb og Eirik Nilssen Bratli (-80 kg) fra Mudo Furuset & Tveita kom seg begge til kvartfinale i Dutch Open i dag. Stevnet arrangeres i Eindhoven og det er nærmere 700 utøvere som deltar på stevnet.

Hasnain startet dagen med å slå Belgia 4-2. I neste kamp møtte han Italia som han slo 5-2 før han tapte knepent med 3-2 for Algerie. Eirik Nilssen Bratli møtte Danmark i sin første kamp. Denne vant han med 3-2 før han slo Nederland 5-3 i den neste. I kvartfinalen møtte Eirik Polen. Det var en jevn kamp og etter full tid var det 3-3 og klart for en runde Golden Point. Denne runden endte uten poeng og da var det klart for dommeravgjørelse som Polen vant.

Mona Solheim fra Namsos Taekwondo i -57 kg vant sin første kamp overlegent med 16-0 over Nederland. I neste kamp møtte hun Frankrike og tapte 2-6. Nikolina Kursar fra Viking Taekwondo Klubb i -67 kg vant sin første kamp 7-2 over Nederland, før Tjekkiske Simona ble litt for sterk og Nikolina tapte 7-2 i andre kamp. Jan Petter Hammer fra Viking Taekwondo i -68 kg tapte dessverre sin første kamp på Golden Point for Italia, mens Robert Honningdalsnes fra Grorud Taekwondo klubb gikk en sterk første kamp. Dessverre gikk ikke marginer og dommeravgjørelser helt Robert sin vei, og han tapte kampen knepent med 6-7.

I tillegg til elitelaget deltok det flere norske utøvere i Dutch Open og gikk flere bra kamper. Blant annet Jo Ness fra Tøyen Taekwondo Klubb som gjorde comeback etter å ha bodd og  studert i Kina et halvt år. Dette var Jo sitt første stevne siden han reiste og han tok seg til en kvartfinale i -68 kg.

Neste stevne for elitelaget i taekwondo er German Open som arrangeres i Hamburg 11. - 13. mars.

Alle resultater fra Dutch Open 2011 vil bli lagt ut HER og bilder fra stevnet finner du på FACEBOOK

Norges Kampsportforbund (NKF) er det tiende største særforbundet under Norges idrettsforbund og olympiske og paralympiske komité (NIF). Forbundet er lokalisert på Ullevål stadion i Oslo. NKF organiserer over 20 kampidretter, hvorav karate, taekwondo, jujutsu og wushu er de fremste konkurranseidrettene.