Norges Kampsportforbund

Tina Røe Skaar vant taekwondo-gull i Storbritannia

Pressemelding   •   sep 27, 2010 12:28 CEST

Den tøffe Tina Røe Skaar fra Øvre Romerike Budo Senter vant i går kveld  gull i det åpne britiske mesterskapet i taekwondo som ble arrangert i Manchester med over 600 utøvere fra hele verden.

Tina Røe Skaar vant  gull i klassen kvinner junior pluss 68 kg etter at hun vant finalen 3-1 over Olesya Bardachenko fra Russland. Den tøffe jenta fra Romerike imponerte i de innledende rundene. Hun vant kvartfinalen 3-2 over Vanessa Wirtz fra Tyskland som vant det åpne hollandske og det åpne belgiske mesterskapet tidligere i år. I det åpne hollandske mesterskapet i våres tapte Tina for den tyske jenta, men i går var det revansj. Semfinalen vant hun hele 15-10 over Lauren Robson-Main fra Wales.

Trener Inge Gammeli i Øvre Romerike Budo Senter er  kjempefornøyd med resultatet for nivået var veldig høyt i mesterskapet.

Norges Kampsportforbund (NKF) er det tiende største særforbundet under Norges idrettsforbund og olympiske og paralympiske komité (NIF). Forbundet er lokalisert på Ullevål stadion i Oslo. NKF organiserer over 20 kampidretter, hvorav karate, taekwondo, jujutsu og wushu er de fremste konkurranseidrettene.