KLP

Tore Tenold til KLP

Pressemelding   •   mar 27, 2012 15:45 CEST

Tore Tenold blir ny administrerende direktør i KLP Skadeforsikring AS. Tore Tenold kommer fra stillingen som administrerende direktør for SpareBank 1 Skadeforsikring AS - en stilling han har hatt siden 2003. Han har også bakgrunn fra Aktiv forsikring og Vesta forsikring. Tore Tenold vil inngå i KLPs konsernledelse.

- Tore Tenold har vært med på å utvikle Sparebank 1 Skadeforsikring til et selskap med solid posisjon og god lønnsomhet, sier KLPs konsernsjef Sverre Thornes. - Han har de beste forutsetninger for å lede KLP Skadeforsikring til en fortsatt god utvikling til glede for våre eiere og våre medlemmer, sier Thornes.

Tore Tenold tiltrer stillingen så snart det er mulig, og senest 1. oktober 2012. Hans Martin Hovden, som siden 1997 har ledet KLP Skadeforsikring, vil gjøre dette også fram til Tore Tenold er på plass. Etter dette vil Hovden stå til tjeneste for selskapet på andre områder fram til pensjonsalder.

- Hans Martin Hovden har ledet KLP Skadeforsikring på en utmerket måte. Det er mye Hans Martins fortjeneste at KLP Skadeforsikring i dag er et veldrevet selskap, som stadig tar nye markedsandeler både i offentlig sektor og i personmarkedet, understreker Thornes.

KLP Skadeforsikring tilbyr skadeforsikringstjenester til kommunal sektor. Selskapet tilbyr også forsikringsløsninger i personmarkedet med spesielle fordeler for medlemmer i KLP.
KLP Skadeforsikring har ett eller flere kundeforhold til 261 kommuner, 14 fylkeskommuner, 2630 bedrifter i offentlig sektor og 12 400 personkunder.

Kontaktperson:
Kommunikasjonsdirektør Ole Jacob Frich, tlf. 90 91 55 23

Kommunal Landspensjonskasse (KLP) er Norges største livsforsikringsselskap. Selskapet leverer pensjons-, finans- og forsikringstjenester til kommuner og fylkeskommuner, helseforetak og til bedrifter både i offentlig og privat sektor, og til deres ansatte. KLP-konsernet har en forvaltningskapital på 285 milliarder kroner.