Konica Minolta Business Solutions Norway AS

Tradebroker har inngått avtale med Konica Minolta

Pressemelding   •   mai 27, 2016 14:26 CEST

Vi er stolte av å meddele at Stiftelsen Tradebroker har valgt Konica Minolta som leverandør av markedsledende multifunksjonsmaskiner og tilhørende løsninger for effektiv og kostnadsbesparende dokumenthåndtering. Rammeavtalen har en varighet på tre år. Innkjøpsorganisasjonen åpner dermed dørene for Konica Minolta inn til 53 større selskaper i Norge og Norden med over 120.000 brukere. Konica Minolta skal være med å videreutvikle og effektivisere dokumentflyt hos disse selskapene. Tradebrokers med sine 53 medlemsbedrifter forventer en samlet verdi på kontraktene på skrivere med tjenester og service på ca. 200 millioner kroner samlet over tre år.

- Valget er tatt på bakgrunn av de økonomisk mest fordelaktige tilbudene. Det har vært stort fokus på å velge de leverandører som har de mest konkurransedyktige priser i kombinasjon med sterk kompetanse og beste service. Medlemmene våre har høye krav til sine leverandører, og vi er overbevist om at vi har valgt de rette leverandører for dem, sier Endre Klungland, avtaleansvarlig i Tradebroker.

Konica Minolta er svært godt fornøyd med avtalen, og ser frem til å tilby sine produkter til Tradebroker sine medlemmer. - Som en landsdekkende leverandør med egen serviceorganisasjon og prisbelønte produkter er jeg sikker på at vi ikke bare kan tilby Tradebroker sine medlemsbedrifter svært gode betingelser i avtalen, men også gode løsninger i form av problemfri drift, og et bredt utvalg av programvare og tjenester, sier salgsdirektør i Konica Minolta, Morten Sæther. Vi vet at mange fortsatt har en gammelt, utrangert og tilfeldig sammensatt flåte med printere, gjerne fra ulike leverandører og at det kanskje ikke finnes samlet oversikt over antall printere, hvor de står, hvilket bruksmønster de har, miljøaspekt og kontroll over kostnader. Samtidig er det mange som fortsatt sliter med at utskrifter forblir liggende uavhentet på eller ved printeren. Dette er lite kostnadseffektivt, miljøvennlig og kan medføre en sikkerhetsrisiko for selskapene. Dette er bare noen av tjenestene medlemmene av Tradebroker kan få hjelp til av Konica Minolta.

Om Tradebroker:

Tradebroker har rundt 53 medlemsbedrifter. Stiftelsen er bransjeuavhengige, men én fellesnevner finner man i medlemmenes størrelse. Medlemslisten består av store konsern som hver for seg møter styrebestemte krav til medlemskapet. Samlet representerer våre medlemmer ca 2.000 brukersteder og 120.000 ansatte.Tradebrokers medlemmer har tilgang til en bred avtaleportefølje innenfor indirekte vare- og tjenesteområder. De samarbeider med Norges ledende leverandører innenfor sine respektive områder. Utover gode betingelser, oppnår medlemmene betydelige besparelser i form av reduserte prosesskostnader og frigjorte ressurser som kan fokuseres på strategiske anskaffelser.

Konica Minolta Business Solutions Norway AS er blant markedslederne innenfor salg av nettverks- og programvareløsninger og printere/multifunksjonsmaskiner som tilbyr kopi, utskrift, skann og faks. Konica Minolta Business Solutions Norway AS ble etablert 1. april 2004, selskapets hovedkontor ligger i Nydalen i Oslo og teller ca. 190 ansatte. Konica Minolta Business Solutions Norway AS har en forventet omsetning på over 420 millioner norske kroner. Vi har egne avdelinger med kontorer i 11 fylker og 27 frittstående forhandlere som kompletterer vårt distribusjonsnett. Med utgangspunkt i selskapets solide fremmarsj innen optisk teknologi, utviklet etter mange år som tidligere kameraprodusent, tar vi sikte på å være et selskap som tilbyr essensielle og innovative produkter og tjenester.