Travellink

Travellink Forretningsreiser blir Egencias samarbeidspartner i Norden

Pressemelding   •   okt 29, 2010 13:12 CEST

Travellink Forretningsreiser blir Egencias samarbeidspartner i Norden

Travellink Forretningsreiser og Egencia har inngått ett samarbeid om internasjonale forretningskunder.

Travellink Forretningsreiserer ledende i Norden når det gjelder bestilling av reiser på Internett. Travellinks kunder har markedets høyeste andel bestilte forretningsreiser online, noe som fører til store besparelser, økt kontroll og tilgjengelighet døgnet rundt for kunden.

Egencia er verdens 5. største forretningsreisebyrå og eies av Expedia Inc. Egencia fokuserer, på samme måte som Travellink, på å levere en profesjonell service til bedrifter via Internett. Egencia har i dag egen virksomhet i USA, Canada, Frankrike, Tyskland og England og partnere i nærmere 30 land.

”Når vi møttes, og begynte å diskutere et samarbeid, slo det oss fort hvor like vi var. Våre,  akkurat som Egencias kunder, bestiller opp mot 80% av sine forretningsreiser på Internett. Vi er også like med tanke på kundeservice, da vi begge tilbyr ett og samme team for online support og hjelp med nye bestillinger. Dette mener vi styrker relasjonen til kunden. Vi gir også våre kunder mulighet for oppfølging gjennom velutviklede statistikkrapporter og account managment”. – sier Nordisk salgs- og markedssjef Bodil Månsson hos Travellink Forretningsreiser..

Samarbeidet kommer til å innebære at Travellink Forretingsreiser er Egencias partner i Norden – dvs Egencia kan tilby service i Norden for globale kunder ogTravellink Forretningsreiserkan tilby service globalt for sine kunder gjennom Egencia nettverk.Det kommer til å være Travellink sine Internettjenester, tilpasset Nordiske forhold, som tilbys til Egencia sine kunder i Norden forteller Stephan Balon, Director Global Alliance EMEA.

Egencia har allerede et flertall av globale kunder med virksomhet i Norden, der implentering er påbegynnt hosTravellink Forretningsreiser.

For mer information:

Bodil Månsson,Travellink Forretningsreiser

Nordisk salgs- och markedssjef
Mobil: +46 73 773 60 16

E-post: bodil.mansson@travellink.com

-------------------------------------------------------------------------------------------

Travellink er i dag Nordens ledende internettreisebyrå med tillgjendelighet 24 timer i døgnet alle dager. Bedriften har virksomhet i Norge, Sverige, Dannmark og Finland.

Travellink er et fullservice reisebyrå med ett stort utvalg. Vi tilbyr 500 flyselskap, 60 000 hotell og 50 leiebil. Travellink har tre forrettningsområder; Travellink Forretningsreiser, Travellink Privatreiser og Travellink Konferanse og Event.