Orkla Health

​TRUE- en ny sports- og energidrikke

Pressemelding   •   apr 04, 2016 11:03 CEST

Med TRUE går Orkla Health inn i en helt ny kategori; sports- og energidrikke. Produktideen ble til i Sverige, og nå lanseres drikken via sosiale kanaler i de nordiske landene.

TRUE er en helt ny serie med sukkerfrie energi- og sportsdrikker som inneholder «det sunne proteinet» BCAA. Serien består av fire ulike varianter, hvorav to inneholder naturlig koffein fra grønne kaffebønner i tillegg til BCAA. TRUE finnes i smakene Bluberry & Acai, Strawberry & Goji, Citrus og Pears & Lime. Felles for alle variantene er at smak og farge er helt naturlig.

- Det startet med å ta god forbrukerinnsikt på alvor. Helsebevisste forbrukere vil ha energidrikker med det sunne proteinet BCAA og som har et høyt koffeininnhold, sier Henriette Kummen, produktsjef i Orkla Health. Nå skal de kjempe mot store aktører som Monster og Red Bull i ulike kanaler som dagligvarehandelen, helsekost, gym og på nett. Så langt har responsen vært positiv, sier Henriette Kummen, produktsjef i Orkla Health.

Sosiale medier
TRUE introduseres i all hovedsak via sosiale kanaler som Instagram, Facebook og via bloggere. Gjennom et omfattende ambassadørprogram vil flere få vite om TRUE, nettopp der målgruppen til denne drikken er mest aktive.

- Hele lanseringen er kjempespennende for oss, både produktet i seg selv og at vi satser så sterkt i sosiale medier, sier Henriette.

Orkla Health tilbyr produkter for den helsebevisste forbruker. Selskapet er en av Nordens største markedsførere og produsent av et bredt sortiment av helseprodukter innenfor omega-3, vitamin og mineraltilskudd, vektreduksjon og sportsernæring. Produktene selges under kjente merkenavn som Möller`s, Nutrilett, Gerimax, Collett, CuraMed og Maxim.

Norden, Baltikum og Polen er hjemmemarkeder, men selskapet er også representert i mange europeiske land. I dag selges produktene gjennom dagligvare, helsekostforretninger og apotek. Virksomheten har drøyt 450 ansatte og omsetter for ca 1,7 mrd NOK.

Orkla Health inngår i Orkla-konsernet. Mer informasjon finnes på www.orklahealth.no